جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

اقدام صداوسیما در حفاظت از خانواده‌های ایرانی

چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 776168
صدا و سیما طبق وظیفه قانونی‌اش، با ورود به روند تایید نمایش برخی از این سریال‌ها، بخش‌های مغایر با فرهنگ ایرانی در برخی از این سریال‌ها را ممیزی کرده است.
اقدام صداوسیما در حفاظت از خانواده‌های ایرانی
به گزارش جهان نيوز، جهت پرس نوشت: تولید و انتشار برخی از سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی در ماه‌‎های اخیر بازهم ثابت کرد که آثار تولید شده در این فضا، فاصله زیادی با سلایق خانواده‌های ایرانی و معیارهای اخلاقی و قانونی دارند.

در همین راستا صدا و سیما طبق وظیفه قانونی‌اش، با ورود به روند تایید نمایش برخی از این سریال‌ها، بخش‌های مغایر با فرهنگ ایرانی در برخی از این سریال‌ها را ممیزی کرده است.

در همین راستا از 17 طرح که قبلا وزارت ارشاد دولت روحانی مجوز داده بود، 8 طرح بدلیل خشونت بیش از حد ، ارائه تصویر سیاه از ایران، ترغیب به مصرف مواد مخدر، تخریب نظام خانواده ،تحریف تاریخ انقلاب ابطال شد.

برای 3 اثر مجوز تولید فیلم نامه صادر شد و تایید فیلم نامه 6 اثر نیز مشروط به انجام اصلاحاتی شده است؛ 

طبق اعلام شورای صدور مجوز تولید حرفه‌ای در فضای مجازی، دلایل اصلی در طرح‌های رد شده شامل خشونت آزاردهنده، آسیب جدی به جایگاه خانواده، خرافه‌گرایی، ایجاد تصویر منفی از جامعه ایرانی و امثال آن بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس زخم کاری و خاتون ...
که به معنای اتم کلمه مادر و خانواده را له کردند چه جوری مجوز گرفتند؟
Iran, Islamic Republic of
...
با فیلمهای کره ای مردم رو به خیال خودشون از آمریکا و غرب اومدن نجات بدن .....!!!!
United States
وظیفه ی صدا و سیما قبح زدایی از ازدواج موقت و چند همسری است.