کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازداشت سارقان مسلح در خواب

24 شهريور 1400 ساعت 8:19

سه سارق مسلح که در پوشش مسافربر اموال شهروندان را سرقت می‌کردند در خواب بازداشت شدند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از روزنامه جوان، سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس‌آگاهی تهران گفت: چندی قبل مردی با مرکز فوریت‌های پلیس‌۱۱۰ تهران تماس گرفت و گزارش یک سرقت را اعلام کرد. با حضور پلیس در محل شاکی به آن‌ها گفت که از سوی سرنشینان یک خودروی سواری هدف سرقت قرار گرفته است. او در توضیح بیشتر به کارآگاهان اداره‌یکم پلیس‌آگاهی گفت: ساعت هشت شب در میدان آزادی منتظر تاکسی بودم تا به میدان صادقیه بروم که یک خودروی‌پژو‌۴۰۵ نقره‌ای توقف کرد. به غیر از راننده دو مرد دیگر سوار بودند. من هم بعد از گفتن مسیرم سوار شدم و راننده حرکت کرد. راننده بعد از طی مسافتی ناگهان تغییر مسیر داد که به او اعتراض کردم. همان لحظه دو مرد دیگر با اسلحه من را تهدید کردند. آن‌ها من را به شدت کتک زدند و گوشی تلفن همراهم به همراه پول نقد، کارت‌های عابربانکم را سرقت کردند. بعد با تهدید رمز کارتم را گرفتند و ۲۰‌میلیون تومان موجودی حساب‌هایم را در چند مغازه خرید کردند. بعد هم به سمت میدان فتح حرکت کردند و در محلی تاریک من را بیرون انداختند و گریختند.

با مطرح شدن شکایت کارآگاهان در این باره تحقیق کردند. آن‌ها با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند پلاک خودروی سارقان را به دست آورده و یکی از آن‌ها را شناسایی کنند. سپهر از مجرمان سابقه‌دار بود که بار‌ها به اتهام سرقت در پوشش مسافربری بازداشت شده و به زندان افتاده‌بود. شاکی هم بعد از دیدن تصویر سپهر او را به عنوان یکی از سارقان شناسایی کرد.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها مأموران پلیس موفق شدند دو همدست سپهر را هم شناسایی کنند. بهزاد و فریدون هم از مجرمان سابقه‌دار بودند که قبلاً به اتهام سرقت و زورگیری در پوشش مسافربری بازداشت شده و به زندان افتاده بودند. با کامل شدن تحقیقات بود که مأموران پلیس موفق شدند مخفیگاه متهمان را در جنوب تهران شناسایی و در جریان عملیات همزمان آن‌ها را در خواب بازداشت کنند.

سه متهم وقتی در این باره تحقیق شدند به سرقت‌های سریالی به این شیوه اعتراف کردند. آن‌ها گفتند از مدتی قبل این باند را تشکیل داده و در حال فعالیت بودند که بازداشت شدند.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهمان در اداره یکم پلیس‌آگاهی تهران بزرگ ادامه دارد.


کد مطلب: 776106

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/776106/بازداشت-سارقان-مسلح-خواب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com