جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

خرید سوغات خوشمزه با پرواز چارتری به یزد

سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 776077
در این مطلب اس چارتر قصد دارد تا شما را به شهر یزد ببرد و با سوغاتی های خوشمزه یزد شما را اشنا کند ، تا اگر خواستید سوغاتی برای دوستانتان یا خانواده تان تهیه نمایید اشنایی کامل با این سوغاتی ها داشته باشید ، پس با ما همراه باشید.
 
کمی با شهر یزد اشنا شویم
یزد مرکز استان یزد و شهرستان یزد است که جزو 18 کلان شهر ایران حساب می شود و در کنار کویر مرکزی ایران واقع شده است.یزد که به اولین خشت خام مشهور است به عنوان دومین شهر تاریخی ایران بعد از شهر بم و همچنین بیست و دومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است ، همچنین شهر یزد یکی از قطب های پزشکی و فرهنگی ایران محسوب می شود.یزد به شهر بادگیرها هم معروف است.
 
سوغات یزد چیست؟
یزد هم مانند دیگر شهر های ایران شامل سوغاتی هایی است که در ادامه ان هارا به شما معرفی خواهیم کرد.
 

حلوا ارده ارکان
حلوا ارده که یک خوراکی مقوی و پر انرژی است برای صبحانه استفاده می شود.شما می توانید حلوا ارده را در شهر اردکان یزد به صورت سنتی و با طعم طبیعی تهیه کنید.این وعده غذایی خوشمزه از کنجد، ارده، شکر، گلوکز مایع، شیرین های کننده های مجاز خوراکی، پودر سفیده تخم مرغ، اسید سیتریک، آب چوبک، کنجد بدون پوست درست می شود.
 
کیک یزدی
یکی دیگر از سوغات خوشمزه یزد کیک یزدی می باشد که معمولا برای مراسم های مذهبی استفاده می کنند.موادی که برای تهیه پختن کیک یزدی استفاده می شود شکر، تخم مرغ، روغن یا کره، نمک میوه، آرد سفید، جوش شیرین ، شیر یا ماست، بکینگ پودراست و اگر دوست داشتید می توانید کشکش یا خلال پسته هم استفاده کنید.
 

قطاب یزد
یکی از خوش طعم ترین شیرینی ها قطاب معروف یزد است که مواد اصلی اش خمیری شکل بوده که درون ان  بادام و قند و هل دارد.
 
باقلوا
از شیرینی های پر طرفدار دیگری که خارج از ایران در کشورهایی مثل ترکیه و آسیای میانه و قفقاز ، عرب، یونان، قبرس و روسیه طرفدار دارد باقلوا است که در شکل های مختلفی تولید مانند لوزی، مربع و لوله ای تولید می شود و طعم هایی چون بادامی ، پسته ای ، نارگیلی دارد.باقلوا را شهرهایی دیگری چون تبریز ، یزد ، قزوین هم تولید می کند.
 

پشمک یزد
اگر تا به حال پشمک یزد را امتحان نکرده اید اس چارتر به شما پیشنهاد می کند در اولین فرصت بلیط چارتر هواپیما یزد گرفته و به یزد سفر کنید و پشمک را نوش جان کنید.معمولا طعم های پشمک میوه ای ، قهوه ای ، زعفرانی ، است.همچنین می توانید از این سوغات خوشمزه برای بچه ها ببرید.
 
نقل
اکثرا در یزد نقل ها را به عنوان سوغاتی می برند که انواع طعم های ان اعم از :گردویی ، بادامی ، پسته ای ، زعفرانی ، البالویی ، گل محمدی ، وانیلی ، بیدمشک می باشد.تنها با تهیه بلیط چارتری می توانید این سوغات را خریداری نمایید.
 
حاجی بادام
این نوع شیرینی هم در شهر و هم در دیگر شهر ها موجود می باشد. و موادی که برای تهیه ان استفاده می شود مغز بادام ، پودر قند ، روغن یا کره است.
 
نان برنجی یزد
این نان برنجی هم در کرمانشاه ، یزد ، قزوین بسیار محبوب است و از موادی چون ارد برنج ، پودر شکر ، روغن جامد ، تخم مرغ ، گلاب و هل تهیه می شود.
 
نان پنجره ای
نان پنجره ای یکی از سوغات یزد است که از ارد سفید ، گلاب ، روغن تهیه می شود.
 

سوهان اردی
این سوهان طعم ها و شکل های متفاوتی دارد که می توانید با بلیط چارتر لحظه آخری یزد رفته و از نزدیک از این سوغاتی های خوشمزه تهیه فرمایید.
 
انواع لوز یزد
لوز هم در شهر های مختلف ایران تهیه می شود و انواع ان بادام ، نارگیل ، پسته است.
 
این سوغات را از کجا بخریم؟
در بالا به شما انواع سوغات یزد و طعم های ان را معرفی کردیم حال می خواهیم به شما چند مکان را معرفی کنیم تا بتوانید سوغات را از انجا تهیه نمایید.در یزد (فروشگاه حاج خلیفه رهبر ) بسیار معروف است این فروشگاه از سال 1295 به پختن باقلوا مشغول است و اکنون یکی از بهترین و معروف ترین قطاب یزد را تولید می کند ، جالب است بدانید این فروشگاه انقدر شلوغ است که حتی روزهای جمعه که تعطیل است مشتریان برای خرید صف می کشند.البته علاوه بر قطاب می توانید  باقلوا، حلوا ارده، سوهان، پشمک، شیرینی حاجی بادامی و نان برنجی  را بهترین کیفیت خریداری کنید.

برای رفتن به این فروشگاه باید به میدان امیر چخماق که نزدیک بازار است بروید.در ادامه چند فروشگاه دیگر معرفی میکنیم که از انجا هم می توانید سوغات خودتان را تهیه کنید.

شیرینی بهشت یزد: واقع در میدان فرهنگ، ابتدای بلوار خاتمی و نرسیده به میدان طبی

شیرینی سنتی یزد با دو شعبه: شعبه اول در بلوار جمهوری، مقابل سرپرستی بانک ملت و شعبه دو در ولیعصر، پس از مسجد بلال، نرسیده به پارک وی، حد فاصل خیابان مهری و خیابان افق، پاساژ ایران (طاهر)

شیرینی عروس کویر یزد: بلوار دهه فجر، اول بلوار علامه جعفری، جنب فروشگاه عقیق
از سری مغازه هایی هستند که بهترین کیفیت در تولید خوراکی ها را دارند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *