شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲

بهترین رشته ریاضی برای خانم ها چیست؟

سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 776047
بهترین رشته ریاضی برای خانم ها چیست؟
توانایی زنان و مردان در یادگیری و انجام کارهای حرفه‌ای و پیچیده کاملا یکسان و مساوی است. برخی از خانم‌ها به دلیل روحیه‌ای که دارند شغل‌های سخت و پیچیده‌تری را انتخاب می‌کنند و برخی دیگر به کارهای ساده و راحت‌تر علاقه دارند. پیش از انتخاب رشته و ورود به دانشگاه باید به‌طورکامل نسبت به علاقه‌مندی‌ها و میزان یادگیری و هوشتان توجه بسیاری کنید. این موضوع هیچ تفاوتی بین خانم‌ها و آقایان ندارد.

متاسفانه افراد بسیاری پس از شروع دوران دانشجویی و چند سال تلاش و تحصیل متوجه می‌شوند که به رشته انتخابی علاقه ندارند و شاید شغل درآمدزایی را برای آن‌ها به ارمغان نیاورد. در ادامه این مقاله بهترین رشته ریاضی برای خانم‌ها را معرفی کرده‌ایم که از نظر درآمدزایی نیز قابل قبول هستند.

مهندسی شیمی، پردرآمد ترین رشته های ریاضی فیزیک در ایران
کشف استعداد یکی از مهم‌ترین ضروریات انتخاب رشته دانشگاهی است. صرف نظر از اینکه انتخاب چه رشته‌ای به داشتن شغلی پردرآمد کمک می‌کند باید به توانمندی و استعدادتان در آن رشته نیز اشراف کافی داشته باشید.

مهندسی شیمی یکی از پردرآمدترین رشته‌های ریاضی فیزیک در ایران است که امکان اشتغال در مجموعه‌های بزرگ مختلفی مانند: صنایع غذایی، صنایع نفتی، گازی و پتروشیمی، صنایع داروسازی، صنایع بازیافت، صنعت استخراج فلزات، صنایع رزین و رنگسازی و صنایع پلیمری را فراهم می‌کند. هر کدام از این صنایع نیز در دل خود چندین شغل را دارند که براساس علاقه و استعداد می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.

برای قبول شدن در رشته مهندسی شیمی باید آشنایی کافی با منابع آموزشی و کمک آموزشی داشته باشید.

کتاب‌های شیمی جامع خیلی سبز جلد اول، شیمی مبتکران، شیمی فار و شیمی نشر الگو از جمله منابعی‌اند که مطالعه نقش بسیار پررنگی در موفقیت و قبولی در آزمون ریاضی فیزیک و کسب امتیاز بالا در درس شیمی به همراه خواهد داشت.

مهندسی پزشکی، بهترین رشته ریاضی برای خانم ها
خوشبختانه در طول سال‌های اخیر کارفرماها برای جذب نیروی کار حساسیت و پافشاری روی جنسیت خاصی ندارند و توانایی و استعداد مهم‌ترین معیار برای کسب جایگاه شغلی محسوب می‌شود. به همین دلیل هم خانم‌ها و هم آقایان می‌توانند با توجه به میزان دانش، تجربه، استعداد، خلاقیت و علاقه‌مندیهایشان در رشته مورد نظرشان تحصیل کنند و در نهایت شاغل شوند.

یکی از شغل‌هایی که به‌عنوان بهترین رشته ریاضی برای خانم‌ها شناخته می‌شود رشته مهندسی پزشکی است. این رشته از مشاغل پردرآمد نیز شمرده می‌شود چون 10 گرایش تحصیلی را نیز به همراه دارد. گرایش‌های بیومکانیک و بیوالکتریک در رشته مهندسی پزشکی بیشترین میزان درآمد و امکان اشتغال به کار را دارند.

رشته مهندسی پزشکی مربوط به ساخت و طراحی ابزار و تجهیزات پزشکی، تشخیص و درمان بیماری‌ها می‌شود. خانم‌هایی هم که به این رشته علاقه داشته باشند در سه حوزه بازاریابی، طراحی و ساخت و تعمیر و بازسازی قطعات می‌توانند فعالیت کنند. افراد شاغل در قسمت بازاریابی و فروش قطعات و تجهیزات پزشکی درآمد بالاتری نسبت به بخش‌های دیگر دارند. کلیه فارغ التحصیلان رشته‌های تجربی و ریاضی می‌توانند در کنکور کارشناسی مهندسی پزشکی شرکت کنند.

برای موفقت در رشته مهندسی پزشکی چه درس‌هایی بخوانیم؟
برای آمادگی و موفقیت در کنکور رشته مهندسی پزشکی به مطالعه دروس عمومی، تخصصی و کمک آموزشی نیاز خواهید داشت. دروس تخصصی مانند ریاضی در کنکور با ضریب 4، فیزیک با ضریب 3 و شیمی با ضریب 3 محاسبه خواهد شد.

برای کسب امتیازهای لازم در بخش سوالات فیزیک می‌توانید کتاب‌های، ریاضی تجربی جامع کنکور بانک تست میکرو طبقه بندی گاج، فیزیک دوازدهم خیلی سبز جلد اول، شیمی دوازدهم تک جلدی میکرو طبقه بندی گاج و آزمون سراسری رشته ریاضی نشر مهروماه را به‌عنوان کتاب‌های کمک درسی مطالعه کنید.
 

مهندسی معماری، یکی از رشته های درآمدزا ریاضی
خانم‌های بسیاری که خلاقیت، ذوق هنری و قدرت تجسم بالایی دارند به راحتی می‌توانند در رشته مهندسی معماری به‌عنوان یکی از رشته‌های درآمدزا ریاضی تحصیل کنند. بنابراین اگر از دیدن ساختمان‌های قدیم، جدید و مدرن لذت می‌برید و به جزئیات آن‌ها دقت و توجه دارید وقت را از دست ندهید. برای شرکت در کنکور مهندسی معماری می‌توانید از دو رشته ریاضی و فیزیک در دبیرستان و رشته معماری در هنرستان اقدام کنید.

بازار کار رشته مهندسی معماری مانند بسیاری از مشاغل دیگر جزو بازارهای اشباع شده است. اما افرادی که دانشی به روز و خلاقیتی چشمگیر دارند و دائما در فکر ایده‌های نو و بکر هستند از این قائده مستثنی می‌شوند. این مهندسی معماری می‌توانند به راحتی به درآمد قابل توجهی در ایران و کشورهای خارجی دست پیدا کنند.

برای قبولی در رشته مهندسی معماری به مطالعه چه دروسی نیاز داریم؟
برای قبولی در این رشته باید در کنار استعداد و دانش، تکنیک هم داشته باشید. همچنین به تسلط کافی در درس‌های ریاضی و هندسه نیاز خواهید داشت. ضریب دروس عمومی و تخصصی کنکور کارشناسی مهندسی معماری به شرح زیر است:

درس‌های عمومی:
ادبیات فارسی: 40
زبان عربی: 50
دین و زندگی: 40
زبان خارجی: 60

درس‌های تخصصی:
ریاضیات: 60
فیزیک: 80
شیمی: 30

بین درس‌های عمومی زبان خارجی بیشترین ضریب را دارد. کسب امتیاز کامل در درس زبان می‌تواند تا اندازه چشمگیری در موفقیت شما در کنکور تاثیر بگذارد. پیشنهاد می‌کنیم کتاب زبان جامع مبتکران را حتما در برنامه‌ریزی خود برای مطالعه در کنار کتاب‌های تخصصی درسی و کمک درسی قرار دهید.


مهندسی مخابرات، جذاب‌ترین شغل های رشته ریاضی برای خانم ها
وقت معرفی یکی دیگر از جذاب‌ترین شغل‌های رشته ریاضی برای خانم‌ها یعنی رشته مهندسی مخابرات رسیده است. این رشته به فناوری ارتباط اینترنتی مربوط می‌شود و در سال‌های اخیر به یکی از رشته‌های محبوب بین خانم‌ها تبدیل شده است. مهندسی مخابرات تلفیقی از رشته‌های مهندسی کامپیوتر و مهندسی برق بوده و به افراد شاغل در این رشته مسئولیت‌هایی از قبیل سوئیچینگ، نصب و نگهداری خطوط تلفن واگذار خواهد شد.

برای موفقیت در بهترین رشته‌های ریاضی فیزیک مطالعه کتاب‌های کمک درسی را فراموش نکنید
در این مقاله درباره بهترین رشته‌های ریاضی برای خانم‌ها صحبت کردیم. البته انتخاب هر رشته‌ای بستگی به علایق فردی دارد. برای مثال برخی دیگر از رشته‌های ریاضی مانند مهندسی شهرسازی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و مهندسی مکانیک نیز از رشته‌های پرطرفدار بین خانم‌هاست. خانم‌های بسیاری نیز به دبیری ریاضی علاقه دارند و پس از تمام شدن دوره تحصیلشان مشغول دبیری و آموزش درس ریاضی می‌شوند. اما در هر صورت برای قبول شدن در آزمون رشته ریاضی نیاز به درک مفاهیم و تسلط کافی در دروس عمومی و تخصصی دارید.

در بانک کتاب مارکا می‌توانید جدیدترین کتاب‌های کمک درسی را به همراه کتاب‌های درسی، تست و کمک آموزشی خریداری کنید. برای خرید کتاب‌های مورد نیازتان فقط با شماره تلفن 66400400-021 تماس بگیرید تا همکاران ما به سوالات شما پاسخ دهند.
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *