پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

ناجوانمردی در حق رئیسی

سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب: 776032
این درست است که آقای رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی هیچ وعده‌ای مبنی بر استفاده از زنان در کابینه مطرح نکرده بود اما انتظار می‌رفت ایشان که مرد عدالت و مرد قوه قضائیه بودند در درون کابینه خود عدالت یا گام‌هایی بسوی عدالت را به نمایش بگذارد.
ناجوانمردی در حق رئیسی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، زهرا نژادبهرام، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر سابق تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است: این درست است که آقای رئیسی در رقابت‌های انتخاباتی هیچ وعده‌ای مبنی بر استفاده از زنان در کابینه مطرح نکرده بود اما انتظار می‌رفت ایشان که مرد عدالت و مرد قوه قضائیه بودند در درون کابینه خود عدالت یا گام‌هایی بسوی عدالت را به نمایش بگذارد و این حداقل انتظار جامعه زنان بود. فارغ از اینکه چه کسی به ایشان رای داده و چه کسی رای نداده، آقای رئیسی امروز رئیس جمهور کشور ایران هستند و خودشان هم بارها اعلام کرده‌اند که رئیس جمهور همه مردم ایران هستند و به همین جهت انتظار می‌رفت مطالبه زنان را محقق می‌کردند.

او می‌افزاید:‌ اینکه چرا ما همیشه در حال درجا زدن هستیم و هر بار در زمان تشکیل کابینه‌ها یک مطالبه را مطرح می‌کنیم به این دلیل است که متاسفانه خانم‌های ما وقتی پای صندوق رای حاضر می‌شوند بیشتر دید سیاسی دارند تا اینکه بخواهند نگاهی حمایتی به خانم‌ها داشته باشند و مطالبه از این دست هنوز در جامعه زنان همه‌گیر نشده است و ما همیشه نسبت به این مساله دغدغه داریم که چرا زنان همچنان در مسائل سیاسی از مردان خط می‌گیرند.

امروز هم همچنان انتظار ما این است که حالا که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موفق به کسب رای اعتماد مجلس نشده، آقای رئیسی یک خانم را برای تصدی این سمت به مجلس معرفی کنند و امیدوار هستیم که نمایندگان مجلس هم از این مساله حمایت کنند.

*اظهارات خانم نژادبهرام در حالی است که ایشان و دوستانشان در شورای شهر پنجم تهران با اینکه در اکثریت مطلق بودند اما حاضر نشدند به یک شهردار زن رأی بدهند!
جالب است که آنها به 5 شهردار و سرپرست بعضا پر حاشیه رأی دادند اما باز هم زیر بار نرفتند که یک زن را برای این سمت انتخاب کنند.

و جالبتر هم آنکه هیچیک از بانوان صاحب تریبون اصلاح‌طلب نیز انگار به این فرایند هیچ اعتراضی نداشتند و حضرات محترمه در این زمینه لام تا کام سکوت کردند و چیزی نگفتند.
اکنون هم اوج ناجوانمردی است که صلاح و مصلحتی که اصلاح‌طلبان رعایت نکردند؛ بر گردن آقای رئیسی بیافتد.

به زعم ما علت درجا زدن برخی مطالبات بانوان ایرانی در صحبت‌ها و پیشینه اظهارات خانم نژادبهرام کاملا هویداست...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *