پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
سفر غیرمنتظره بشار اسد به مسکو؛

اسد: تحریم‌ها علیه سوریه غیرقانونی و غیرانسانی است/ پوتین: مردم سوریه به اسد اعتماد دارند

سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب: 776031
رئیس جمهوری سوریه در جریان دیدار با همتای روس خود از تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه دمشق به عنوان تحریم‌های غیرانسانی و غیرقانونی نام برد.
اسد: تحریم‌ها علیه سوریه غیرقانونی و غیرانسانی است/ پوتین: مردم سوریه به اسد اعتماد دارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «بشار اسد» و «ولادیمیر پوتین» روسای جمهور سوریه و روسیه در جریان سفر سرزده بشار اسد به مسکو، با یکدیگر دیدار کردند.

در جریان این دیدار بشار اسد رئیس جمهوری سوریه تحریم‌های اعمال شده علیه سوریه را غیرانسانی و غیر قانونی توصیف است.

 وی افزود: ارتش‌های سوریه و روسیه دستاوردهای ملموسی در غلبه بر تروریسم داشتند.

اسد گفت: تروریسم بین الملل مرز نمی‌شناسد و به سراسر دنیا سرایت می‌کند. اقدامات ما خواه در سوچی خواه در آستانه سهم بسزایی در عادی سازی زندگی در سوریه داشته است.

وی افزود: برخی کشورها تحریم‌هایی علیه سوریه اعمال کرده‌اند که می‌توان آنرا ضد بشری نامید. برخی کشورها تاثیر ویرانگری بر روند سیاسی داشته‌اند. از روسیه و ملت آن به خاطر کمک‌های انسانی که به سوریه داشته‌اند، تشکر می‌کنم.
 

پوتین: سوریه کنترل بیش از 90 درصد از اراضی خود را به دست گرفته است
همچنین پوتین به اسد به خاطر نتایج خوب انتخابات ریاست جمهوری اخیر در این کشور تبریک گفته و افزود: این نتایج تاکیدی بر این است که سوری‌ها به شما با وجود همه سختی‌ها و مشکلات که طی سالیان گذشت با آن روبرو بوده‌اند، اعتماد دارند و به شما برای بازگشت به زندگی عادی اعتماد کرده‌اند.

 پوتین گفت: با تلاش‌های مشترک ما ضربه مهلکی به تروریستها وارد کردیم و ارتش سوریه بر بیش از 90 درصد از اراضی سوریه مسلط شده هر چند که کانون‌های تروریستی هنوز باقی است.

از سوی دیگر پوتین اعلام کرد که بشار اسد کارهای زیادی به منظور گفتگو با معارضان سیاسی انجام داده است.

مشکل سوریه حضور نیروهای خارجی غیرقانونی در این کشور است 
پوتین تاکید کرد: به نظر من مشکل اصلی در حضور نیروهای خارجی متعدد در مناطق مشخصی از کشور بدون مجوز سازمان ملل و بدون اجازه شماست. این در تضاد علنی با قانون بین المللی است و مانع از به کاربستن تلاش برای وحدت سوریه و حرکت آن به سوی بازسازی می‌شود. اگر کل اراضی در اختیار دولت قانون سوریه بود این روند سریع‌تر میسر بود.

پوتین به حجم مبادلات میان روسیه و سوریه هم اشاره کرد و از افزایش آن به میزان 3.5 درصدی در نیمه اول سال جاری خبر داد و به تحویل اولین محموله‌های واکسن اسپوتنیک به سوریه هم پرداخت.

گزارش خبرگزاری رسمی سوریه از دیدار سران دو کشور در مسکو 
سانا گزارش داد: در مسکو نشست روسیه و سوریه میان بشار اسد و ولادیمیر پوتین برگزار شد و در جریان آن درباره همکاری دوجانبه میان دو کشور و اقدامات به عمل آمده برای توسعه آن به منظور تحقق منافع مشترک رایزنی شد.

در نشست دو کشور که با نشست طولانی میان روسای جمهور دو کشور شروع شد و پس از آن «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه به آن ملحق شدند، درباره همکاری مشترک میان ارتش دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و تکمیل روند آزادسازی اراضی که هنوز تحت سیطره گروه‌های تروریستی است، بحث و رایزنی شد.

همچنین درباره گام‌های برداشته شده در زمینه روند سیاسی بحث و گفتگو شد و دو طرف بر اهمیت تکمیل این روند به منظور دست یابی به توافق میان سوری‌ها بدون دخالت خارجی تاکید کردند.

در این دیدار همچنین مباحث اقتصادی و همکاری دو کشور در زمینه‌های اقتصادی هم مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
روسای جمهوری روسیه و سوریه آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را مورد بررسی قرار دادند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مشکل کل منطقه خاورمیانه حضور نیروهای خارجی غیرقانونی در سوریه، عراق و یمن است