کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رقابت دو زن برای جانشینی ماکرون +عکس

22 شهريور 1400 ساعت 13:53

دو بانوی راست و چپ برای انتخابات ریاست جمهوری 7 ماه آینده فرانسه اعلام کاندیداتوری کردند./ مارین لوپن رنگ کارزار انتخاباتی خود را از آبی تیره به آبی روشن تغییر داده است.


به گزارش جهان نیوز، هفت ماه مانده به موعد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، دو نامزد زن راستگرا و چپگرا خود را آماده می کنند تا جانشین "امانوئل ماکرون" رییس جمهوری فرانسه شوند.

بر اساس گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دو بانوی سیاستمدار فرانسوی از دیروز (یکشنبه) کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری خود را آغاز کردند. رقابت آنها برای کسب عنوان نخستین رییس جمهوری زن فرانسه است.

"مارین لوپن" رهبر حزب راست افراطی " جبهه ملی" فرانسه و "آن ایدالگو" شهردار سوسیالیست شهر پاریس هر دو از دیروز کارزار انتخاباتی خود را آغاز کردند.


"مارین لوپن" رهبر حزب راست افراطی فرانسه در مراسم اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه/ آسوشیتدپرس

این دو بانوی سیاستمدار به طیف فزاینده ای از مخالفان "امانوئل ماکرون" ، رئیس جمهوری میانه رو فرانسه پیوستند که شامل رقابت بین نامزدهای متعدد بالقوه در طیف راست - از جمله "والیری پکرس" ، دیگر سیاستمدار زن و نیز بین حزب سبزها می‌شود.

ایدالگو 62 ساله از سال 2014 شهردار شهر پاریس است. او نخستین شهردار زن پاریس محسوب می شود که حالا می خواهد بخت خود را برای کسب عنوان نخستین رییس جمهوری زن فرانسه بیازماید.

او نامزد نهایی حزب سوسیالیست فرانسه برای انتخابات آتی فرانسه است که دیروز نامزدی خود را از شهر "روئن" در شمال غرب فرانسه اعلام کرد.

ایدالگو با اشاره به ریشه های خود گفت: "من می خواهم همه کودکان در فرانسه از فرصتهای مشابهی برخوردار باشند." ایدالگو دختر یک خانواده مهاجر اسپانیایی است که در زمان حکومت دیکتاتوری " فرانکو" در جستجوی آزادی اسپانیا را ترک کرده و به فرانسه مهاجرت کرده‌اند.
 
"آن ایدالگو" شهردار سوسیالیست شهر پاریس در مراسم اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری 2022/ آسوشیتدپرس

لوپن 53 ساله نیز رهبر حزب راست افراطی فرانسه، دیروز کارزار خود را از شهر جنوبی " فرژوس" با تعهد به دفاع از "آزادی" فرانسه آغاز کرد.

لوپن در سخنان دیروز خود قول داد در مورد مناطقی از فرانسه که " طالبانیزه" شده اند(کنایه به مهاجرت انبوه جمعیت مسلمان به فرانسه) سختگیری بیشتری به خرج دهد.

اگرچه لوپن در اوایل سال جاری کاندیداتوری خود را در انتخابات بهار 2022 اعلام کرده بود، اما او دیروز همزمان با جدی تر شدن کارزار انتخاباتی اش "جردن باردلا" 26 ساله را به عنوان سرپرست حزب متبوعش معرفی کرد.

لوپن همچنین در حال بازسازی چهره خود برای انتخابات آتی است. از جمله اقدامات او در این راستا تغییر رنگ کارزار انتخاباتش اش از آبی تیره به آبی روشن است که دیروز نیز لباسی با همین رنگ بر تن کرده بود.

"فیلیپ اولیویه" مشاور لوپن در این باره به روزنامه "فیگارو" فرانسه گفت: او رنگ آبی روشن را انتخاب کرده تا کمتر بر وجهه حزبی بودن تاکید کند."

ماکرون 43 ساله رییس جمهوری فرانسه هنوز نامزدی مجدد خود را برای انتخابات آتی اعلام نکرده است؛ اما انتظار می رود که این کار را انجام دهد. ماکرون طی 4 سال گذشته محبوبیت خود را به نحو محسوسی از دست داده و نظر سنجی ها حاکی است محبوبیت او به زیر 40 درصد رسیده است.

انتظار می رود انتخابات آتی همانند انتخابات سال 2017 دوئلی بین ماکرون و لوپن باشد. در انتخابات ریاست جمهوری 4 سال پیش فرانسه، ماکرون توانست با کسب 66 درصد آرا پیروز شود و لوپن موفق به کسب 34 درصد آرا شد؛ اما ناظران پیش بینی می کنند در انتخابات آتی ماکرون موقعیت شکننده ای داشته باشد.


کد مطلب: 775952

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775952/رقابت-دو-زن-جانشینی-ماکرون-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com