کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مظنه آپارتمان‌های نقلی در تهران

22 شهريور 1400 ساعت 12:53

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضای خرید آپارتمان در تهران به سمت واحد‌های کوچک‌متراژ با سن بنای بالای پنج سال متمایل است.


به گزارش جهان نیوز، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: به نظر می‌رسد علاوه بر مناسب‌تر بودن قیمت املاک چند ساله، از آنجا که مقدار نوسان قیمت پیشنهادی در واحد‌های چندسال ساخت کمتر از واحد‌های نوساز و تازه‌ساز است و به عبارتی، قیمت آن‌ها در حاشیه امن‌تری قرار گرفته است، متقاضیان مصرفی مسکن تمایل بیشتری به خرید این واحد‌ها دارند. در واقع احتمال «افزایش یک‌باره قیمت پیشنهادی» از سوی فروشندگان واحد‌های چندساله به مراتب کمتر از فروشندگان آپارتمان‌های نوساز است و یکی از دلایلی که برخی واسطه‌های ملکی از واحد‌های چند ساله به عنوان «به قیمت رسیده» یاد می‌کنند، همین موضوع است.

از سوی دیگر املاک چند ساله ظرفیت بالاتری نسبت به نوساز‌ها برای جذب متقاضیان سرمایه‌ای دارند، چراکه با توجه به تمایل خریداران مصرفی ملک به تملک این واحدها، واسطه‌های ملکی از این املاک با اصطلاح «خوش فروش» یاد می‌کنند.
 

به این ترتیب تمایل به خرید آپارتمان‌های چندساله از سوی متقاضیان مصرفی مسکن به ویژه در گروه تبدیل به احسنی‌ها که این روز‌ها حضورشان در بازار مسکن تا حدودی پررنگ‌تر شده است، موضوعی است که واسطه‌های ملکی و فعالان بازار مسکن نیز آن را تایید می‌کنند. محدودیت بازه قیمت‌های پیشنهادی املاک چند ساله، موضوعی است که در نواحی مختلف شهر به وضوح قابل مشاهده است؛ کمااینکه قیمت‌های پیشنهادی فروشندگان املاک به ویژه در گروه ۱۰ سال ساخت به بالا در یک محله، بسیار به هم نزدیک است، اما در همان منطقه، قیمت پیشنهادی فروش نوساز‌ها با یکدیگر اختلاف زیادی دارد.


کد مطلب: 775945

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775945/مظنه-آپارتمان-های-نقلی-تهران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com