پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۳

ابراز نگرانی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از وضعیت شکنجه در عربستان

دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۶
کد مطلب: 775885
نانسی پلوسی گفت عمیقا نگران اعمال شکنجه علیه یک کارگر سعودی در زندان‌های عربستان است.
ابراز نگرانی پلوسی از وضعیت شکنجه در عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، پس از دستگیری و شکنجه عبدالرحمن السدهان، کارگر سعودی، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از وضعیت حقوق بشر و شکنجه زندانیان در عربستان ابراز نگرانی کرد.
بر این اساس، پلوسی در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مقامات آمریکا به دقت نقض حقوق بشر در عربستان سعودی را زیر نظر دارند. ما به شدت نگران وضعیت السدهان در زندان‌های عربستان سعودی و اعمال شکنجه علیه وی هستیم.

به دنبال این پیام خواهر السدهان هم اعلام کرد وضعیت سلامتی وی وخیم‌تر شده است. اریج السدهان، خواهر این زندانی سعودی در توئیتر خود نوشت: ما به شدت نگران سلامتی برادرم هستیم. او تحت شکنجه‌های شدید در زندان‌های عربستان است. وضعیت جسمانی او رو به وخامت رفته است و به ما اجازه ارتباط با او را نمی‌دهند.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، عبدالرحمن السدهان، کارگر سعودی در ماه مارس ۲۰۱۸ توسط مقامات سعودی دستگیر شد که به دنبال آن به ۲۰ سال زندان و ۲۰ سال ممنوعیت سفر به خارج از عربستان محکوم شد.

به گفته رسانه‌های خبری او کارگر دفتر جمعیت هلال احمر در ریاض بود که در همان جا و در محل کار خود بازداشت شد. به گفته برخی منابع خبری، این کارگر امدادی سعودی به دلیل داشتن دو حساب توئیتری طنز بازداشت و محاکمه شده است.

مقامات سعودی پس از محاکمه وی او را به تامین مالی گروه‌های تروریستی و بر هم زدن نظم عمومی متهم کرده اند.
خانواده السدهان اخیراً مطلع شده اند که او در زندان‌های سعودی تحت سختترین شکنجه‌ها از جمله شوک الکتریکی، ضرب و شتم، آویزان شدن از سقف و تهدید به قتل قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
بالاخره یک زن مرد!!! پیدا شد استبداد رژیم سعودی را محکوم کند
Iran, Islamic Republic of
و این در حالی است که دولت آمریکا جنایتکار از وضعیت شکنجه در عربستان حمایت می کند.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا در ۳۶۰ ترور در بیش از ۴۰ کشور نقش داشته است