کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موضع‌گیری فرانسه درباره طالبان

21 شهريور 1400 ساعت 15:25

وزیر امور خارجه فرانسه در آستانه سفر به دوحه پایتخت قطر طالبان را به دروغگویی و خلف وعده متهم کرد و گفت که کشورش دولت جدید این گروه را به رسمیت نمی‌شناسد و ارتباطی با آن برقرار نمی کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه پیش از عزیمت به قطر برای انجام گفتگوها درباره (روند) تخلیه در آینده از افغانستان، اعلام کرد که طالبان دروغ می‌گوید و فرانسه هیچ رابطه‌ای با دولت جدید این گروه نخواهد داشت.

لودریان در این باره گفت: آنها گفتند اجازه می‌دهند برخی از خارجی‌ها و افغان‌ها آزادانه بروند و در مورد یک دولت فراگیر و نماینده (همه اقوام) صحبت کردند، اما آنها دروغ می‌گویند.

وی ادامه داد: فرانسه از به رسمیت شناختن یا داشتن هرگونه ارتباطی با دولت طالبان خودداری می‌کند. ما خواهان انجام اقداماتی از سوی طالبان هستیم و آنها به مقداری فضای تنفسی اقتصادی و روابط بین‌المللی نیاز خواهند داشت. این (امر) به آنها بستگی دارد.

لودریان در پایان گفت که هنوز چند شهروند فرانسوی و چند صد افغان که با فرانسه روابطی داشته‌اند، در افغانستان باقی مانده‌اند.

صحبت‌های لودریان در حالی بیان می‌شود که «شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان دیروز گفته بود که جامعه بین‌الملل «تمایل برای برقراری ارتباط» با طالبان را نشان داده است.

وی تاکید کرده بود که «دنیا باید حقیقت جدید در افغانستان را به رسمیت بشناسد و با آن وارد تعامل گردد» و همچنین هشدار داده بود که انزوا برای افغانستان، منطقه و جهان سودمند نخواهد بود.

لازم به ذکر است که طالبان هفته گذشته فهرست اعضای کابینه و رئیس دولت جدید در افغانستان را معرفی کرد که بر خلاف وعده‌های اولیه این گروه، خبری از فراگیر بودن و وجود چهره‌ها و شخصیت‌ها از اقوام مختلف این کشور در دولت مذکور نیست.

جبهه پنجشیر در افغانستان به رهبری «احمد مسعود» که در حال مبارزه با طالبان در دره‌های ولایت پنجشیر و نواحی اطراف آن است، با بیان اینکه کابینه معرفی شده از سوی طالبان مشروعیت ندارد اعلام کرد که این جبهه بعد از مشورت با شخصیت‌های سیاسی، ساختار حکومت انتقالی مردم سالار را اعلام خواهد کرد.


کد مطلب: 775840

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775840/موضع-گیری-فرانسه-درباره-طالبان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com