کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طالبان سياست آموزشی خود را اعلام کرد

21 شهريور 1400 ساعت 14:46

گروه طالبان پس از اعلام کابينه دولت خود سياست آموزشی جديدی را در افغانستان اعلام کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایسنا، گروه طالبان امروز (يکشنبه) سياست آموزشی جديد خود را اعلام کرد که با آنچه افغان سالها در دوره‌‌های گذشته به آن عادت کرده بودند، متفاوت است.

عبدالباقی حقانی، وزير آموزش عالی دولت طالبان در اين باره اظهار کرد: طالبان به زنان اجازه می‌دهد تا در دانشگاه‌ها تحصيل کنند و همچنين تحصيلات عالی را دنبال کنند.

وی افزود: اما اين مشروط به رعايت حجاب و پوشيدن لباس مشروع است.

اين مقام طالبان همچنين اعلام کرد که کلاس‌های درس مختلط نخواهد بود.

حقانی پيشتر نيز گفته بود که طالبان به دنبال ايجاد يک برنامه درسی اسلامی و قابل قبول است که بر اساس ارزش‌های تاريخی، ملی و اسلامی باشد و از طرف ديگر، بتواند با ساير کشورها رقابت کند.

بر اساس اعلام ديده‌بان حقوق بشر، بسياری از مدارس افغانستان پيش از تصرف کابل در ماه جاري ميلادی به دست طالبان جداسازی شده بودند و تخمين زده می‌شود که دو سوم دختران در اين کشور مدرسه نمی‌روند.

وقتی که طالبان در ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ حمکرانی افغانستان را برعهده داشت، زنان و دختران را از رفتن به مدرسه و محل کار منع کرده بود. اين گروه مدعی است که اما اين بار طور ديگری رفتار می‌کند و می‌خواهد به حقوق زنان بر اساس شريعت اسلام احترام بگذارد و به دنبال تلافی از افغان‌هايی که با نيروهای متخاصم کار می‌کردند، نيست.


کد مطلب: 775831

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775831/طالبان-سياست-آموزشی-خود-اعلام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com