کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بلایی که تست کرونا بر سر یک مرد آورد!

21 شهريور 1400 ساعت 11:22

در یک مورد پزشکی تکان دهنده، انجام تست کرونا بر روی مردی جوان فاجعه آفرید. این اتفاق زمانی رخ داد که قربانی ۴۰ ساله اهل جمهوری چک پس از انجام تست کرونا دچار نشت مایع مغزی نخاعی از طریق بینی شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، اگرچه آزمایش وی منفی اعلام شد، اما او از سوراخ بینی راست خود دچار آبریزش شد. این بیمار در ابتدا با خیال اینکه احتمالا آبریزش بینی او بخاطر آلرژی باشد علائم را نادیده گرفت. اما با ادامه دار شدن آبریزش بینی تصمیم گرفت با پزشک مشورت کند. پزشکان پس از بررسی متوجه ترشح واضح مخاط از طریق بینی شدند و بلافاصله آزمایش سی تی اسکن روی بیمار انجام شد.

پس از اسکن مشخص شد این مرد دچار آسیب دیدگی استخوان پریزیونی شده که بینی و مغز را از یکدیگر جدا می‌کند. در این بررسی نشت CSK تشخیص داده شد که مایع شفاف مغز و نخاع از طریق بینی خارج می‌شود.

پزشکان برای این مرد آنتی بیوتیک تجویز کردند و او سه هفته بعد بهبود یافت. البته این بیمار حس بویایی سوراخ بینی سمت راست خود را از دست داده است.

گفتنی است که نشت‌های CSF عمدتا خطرناک هستند، زیرا می‌توانند مننژیت و عفونت‌های غشاهای اطراف مغز و نخاع را ایجاد کنند. افراد مبتلا به نشت CSF اغلب دچار مشکلات جدی می‌شوند.


کد مطلب: 775790

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775790/بلایی-تست-کرونا-سر-یک-مرد-آورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com