کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیمارستان‌ها چگونه از پیک پنجم نجات یافتند

21 شهريور 1400 ساعت 9:54

پروتکل درمان سرپایی در پیک پنجم کرونا بیمارستان‌ها را نجات داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیدعلی دهقان منشادی، با بیان اینکه پیک پنجم در شیب نزولی قرار گرفته است، افزود: قله پیک پنجم را با گذشت بیش از دو ماه پشت سر گذاشتیم.

معاون درمان بیمارستان امام خمینی (ره)، طولانی شدن پیک پنجم را شاخص‌ترین ویژگی این پیک دانست.

وی با بیان اینکه میزان مراجعات بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌ها تقریباً ۵۰ درصد و تعداد بستری‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: متاسفانه میزان مراجعات و بستری‌ها همچنان عدد بالایی است که امیدواریم روند کاهشی در روز‌های آتی ادامه یابد و شاهد شیب نزولی با سرعت بالاتری باشیم.

معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام (ره) در ادامه به مقایسه تغییرات این پیک با پیک‌های قبلی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه سویه دلتا سرایت پذیری بالاتری دارد، بیشتر بیماران همانند پیک‌های گذشته، خانوادگی مراجعه می‌کنند و سن ابتلا همچنان پایین‌تر است، اما شدت بیماری کمتر شده است.

وی با اعلام اینکه پروتکل درمان سرپایی در پیک پنجم کرونا بیمارستان‌ها را نجات داد، گفت: اگر از این طرح استفاده نمی‌کردیم درباره تخت‌ها و مدیریت بیماران دچار چالش جدی می‌شدیم.

دهقان منشادی ادامه داد: در بیمارستان امام خمینی به طور متوسط در ماه مرداد روزانه ۵۰۰ بیمار بستری داشتیم که ۴۵ درصد تخت‌های بیمارستان اختصاص به کووید ۱۹ داشت و از طرفی بیماران بستری لازم هم مراجعه می‌کردند، بنابراین در اوج پیک، ۵۰۰ پروتکل سرپایی را در روز اجرا می‌کردیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی، با عنوان این مطلب که افراد دارای ایمنی ضعیف بیشتر مستعد ابتلا به قارچ سیاه هستند، گفت: ویروس دلتا، فرصت تهاجم قارچ سیاه در بدن را فراهم می‌کند و به همین علت آمار مبتلایان به قارچ سیاه در کشور افزایش یافته است.


کد مطلب: 775769

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775769/بیمارستان-ها-چگونه-پیک-پنجم-نجات-یافتند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com