جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱۱
بهارستان به پاستور؛

قاضی زاده: رئیسی من را برای پست دیگری در نظر گرفته بود که تمایل نداشتم ولی پیشنهاد بنیاد شهید را سریع پذیرفتم/ بنیاد شهید بی انضباط شده و از چشم مردم افتاده/ ۲۱۸ نماینده با استعفای نماینده مشهد موافقت کردند

يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 775756
نماینده مردم مشهد در مجلس به بیان توضیحاتی درباره علت پذیرش پست ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.
قاضی زاده: رئیسی من را برای پست دیگری در نظر گرفته بود که تمایل نداشتم ولی پیشنهاد بنیاد شهید را سریع پذیرفتم/ موافقت ۲۱۸ نماینده با استعفای نماینده مشهد
به گزارش جهان نيوز، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز یک شنبه در جریان بررسی استعفای خود از نمایندگی مجلس و قبول ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فلسفه انتظار، جانبازی و ایثار برای جامعه اسلامی است. روح حاکم بر جامعه ما باید روح ایثار و شهادت باشد.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در دوران انسان مدرن روحیه ایثار و شهادت را احیا کرده است. من ۱۴ سال نماینده مردم مشهد در مجلس بوده ام. در این ایام خیلی از ایثارگران مشهد از من حمایت کرده اند و من را جزو خودشان می‌دانند. از گروه‌های مختلف ایثارگران برای حمایت از من تشکر می‌کنم.

این نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: امیدوارم بتوانم سنگربان سنگری از انقلاب اسلامی باشم. امروز برای رفتن از سنگر مجلس به سنگر خدمتگذاری برای ایثارگران، جانبازان و ... آمده ام. امروز همه ما وظیفه داریم به دولت مردمی سیزدهم کمک کنیم. رئیس جمهور از ابتدای انتخابات توجه کرد که دولت ایجاد شده نماد وحدت و همدلی باشد تا مردم مایوس و ناراحت متوجه شوند که عزم همگانی برای حل مشکلات آن‌ها وجود دارد و به همین دلیل از برخی کاندیدا‌های ریاست جمهوری انتخابات ۱۴۰۰ برای قبول برخی پست ها دعوت کردند که من هم جزو آن‌ها بودم.

قاضی زاده اظهار کرد: بخواهیم یا نخواهیم آنچه درباره ما به عنوان مسئول و نماینده خواهند گفت بر اساس عملکرد قوه مجریه است. ما با دولت در تناقض و تضاد نیستیم و مجلس تلاش کند که دولت با موفقیت مسیرش را طی کند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بنده را برای پست دیگری در نظر گرفته بود، ولی تمایل نداشتم خاطر نشان کرد: رئیس جمهور در جریان بررسی رای اعتماد هم گفت که مدنظر ما برخی افراد دیگر بودند که نپذیرفتند. برای پذیرش آن پست از رئیس جمهور خواستم که با رئیس مجلس مشورت بشود. ولی وقتی پیشنهاد ریاست بنیاد شهید به من داده شد بلافاصله قبول کردم، زیرا خدمت به شهید افضله است و بنیاد شهید افضله‌تر است. این نهاد آنقدر مهم است که می‌توانم هر چه را دارم بگذارم و این مسئولیت را قبول کنم. این نهاد از چشم مردم افتاده است. بنیاد شهید یک سازمان بسیار بزرگ و به لحاظ بودجه یکی از ۵ ارگان بزرگ کشور است، ولی با بی انضباطی مواجه شده است.


بعد از صحبت های قاضی زاده هاشمی در توضیح دلیل استعفایش و صحبت های مخالفان با استعفای او، نمایندگان مجلس با ۲۱۸ رای موافق، ۲۲ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر با استعفای قاضی زاده موافقت کردند.

با رفتن قاضی زاده از مجلس، آمار نمایندگان مستعفی از مجلس به چهار نفر رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زاکانی هم گفته بود به من دو سه وزارتخانه پیشنهاد شد ولی من شهرداری را انتخاب کردم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمار نمایندگان مستعفی از مجلس به چهار نفر رسید..!1
سعید
Iran, Islamic Republic of
اینهایی که نمی خواستند در مجلس بمانند قبل از انتخابات میان دوره ای در ۲۸ خرداد کنار میرفتند بهتر بود و جایشان در مجلس پر می شد ,.....
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
دکتر سعید جلیلی چه پستی میگیرد؟
Iran, Islamic Republic of
وزیر آموزش و پرورش میشدی بهتر بود،
راستی با نزدیکی سال تحصیلی وشروع مدارس نداشتن وزیر آموزش وپرورش چیزی تاسف بار است.
Iran, Islamic Republic of
.....
ای کاش رقبای انتخاباتی رییسی در همان پست های قبلی می ماندن تا شائبه ی کاندید پوششی درست از آب در نمی آمد