کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همه‌ی ما تولیدکننده محتوا هستیم

21 شهريور 1400 ساعت 8:51


ما بدون این که متوجهش باشیم، هر روز در حال تولید محتوا یا در معرض محتواهای تولید شده هستیم. البته همه‌ی تولید محتواها، اهداف تجاری پشت سرشان نیست.

این که از خودمان عکسی بگیریم و با نوشتن یک کپشن در اینستاگرام منتشرش کنیم هم تولید محتوا محسوب می‌شود. اما لزوماً برای جذب مخاطب یا برندسازی این کار را انجام نمی‌دهیم.

از طرف دیگر روزانه درباره چیزهایی در اینترنت جست‌وجو می‌کنیم و نتایجی را می‌بینیم که بسیار دقیق در مورد نیاز و سوالمان توضیح داده‌اند. کافی است چندبار دیگر در جست‌وجوهایمان به یک وبسایت یکسان بربخوریم که هر بار از دقیق بودن توضیحات و راهنمایی‌های آن شگفت زده شویم. دیگر محال است نام آن وبسایت یا نویسنده‌اش را از خاطر ببریم. حتی شاید دفعه بعدی مستقیماً به همان سایت برویم و مطلب مورد نظر خود را جست‌وجو کنیم.

در شبکه‌های اجتماعی، پست‌های مفید و سرگرم‌کننده می‌بینیم که کاملاً مطابق با سلیقه و خواسته‌های ما هستند. صفحه‌های این چنینی را دنبال می‌کنیم و پست‌های خوبشان را لایک می‌کنیم. همین کار باعث می‌شود تا الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی، صفحات و پست‌های مشابه بیشتری به ما پیشنهاد دهند.

راز این تولید محتوای خوب چیست؟
اما این وقایع اتفاقی نیستند. بلکه یک برنامه‌ریزی و استراتژی دقیق پشتشان بوده. این وبسایت‌ها و صفحات، مخاطب و سلیقه‌ی مخاطب خود را به خوبی شناخته‌اند و فهمیده‌اند که او به چه چیزهایی نیاز دارد و دنبال چه چیزهایی است. تحقیقات کاملی انجام داده‌اند و فهمیده‌اند که مخاطبانشان بیشتر چه سوالاتی دارند. بعد هم دقیقاً بر مبنای همین یافته‌ها، تولید محتوا کرده‌اند و توانسته‌اند به جایگاه فعلی‌شان برسند.
آنچه که تعریفش کردیم، در واقع یکی از انواع بازاریابی است که آن را بازاریابی محتوا می‌نامند. بازاریابی محتوا یکی از زیرمجموعه‌های اصلی بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ است که در آن به وسیله‌ی تولید محتوا، مخاطب و مشتری جدید جذب می‌شود.

اهمیت تولید محتوا در دنیای امروز
در دنیای امروز دیگر اهمیت تولیدمحتوا بر کسی پوشیده نیست. در این دنیایی که همه چیز یا دیجیتال شده یا به سمت دیجیتال شدن می‌رود، تولید محتوا بهترین ابزار برای رسیدن به قله‌ی موفقیت است. محتوا می‌تواند برای کسب‌وکار و برندها، به مانند یک معجون حیات‌بخش عمل کند. به گونه‌ای که حتی اگر مدت‌هاست که از رقابت بازار خارج شده‌اند، می‌توانند با معجزه‌ی محتوا به بازی برگردند.

آن‌هایی که متوجه اهمیت تولید محتوا شدند، توانستند خیلی زود خود را از رقبا متمایز کنند. حالا می‌توان گفت که دیگر همگان از اهمیت محتوا مطلع‌اند و حتی اگر مطلع نیز نباشند، با کمی فعالیت در اینترنت و دنیای دیجیتال، متوجه آن می‌شوند. محتوا می‌تواند به مانند یک سوخت موشک برای شما عمل کند. موشکی که شما را به بالاترین ارتفاعات خواهد رساند.

درک اهمیت محتوا تازه قدم اول است. اما تولید محتوا قدم دوم نیست. چه بسیارند افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند با تولید محتوایی که صرفاً دلخواه خودشان است، مورد توجه قرار بگیرند.
 


تولید محتوا را از کجا شروع کنیم؟
در تولید محتوا، اولویت اول و آخر مخاطب است. مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای باید صورت بگیرد تا بفهمیم مخاطب مورد نظر ما به دنبال چه چیزی است و چه مطالب و چه نوع محتواهایی بیشتر به دردش می‌خورد. شناخت دقیق مخاطب و نیازهایش، از اولین قدم‌ها برای شروع تولید محتواست.

علاوه بر شناخت مخاطب، باید با الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی و همچنین موتورهای جست‌وجو آشنا باشیم و بدانیم چگونه می‌توان محتوایی تولید کرد که از روش‌های ارگانیک (بدون پرداخت پول برای تبلیغات و غیره) در اختیار حداکثر افراد ممکن قرار بگیرد.

به این نکته هم باید توجه کرد که محتوا فقط متن نیست. محتوا انواع مختلفی دارد و محتوای متنی فقط یکی از آن‌هاست. در پروسه تدوین استراتژی ممکن است این نتیجه حاصل شود که تولید محتوای تصویری، ویدئویی یا صوتی برای مخاطبان مناسب‌تر است. بنابراین باید در نظر داشت که در این جهات نیز می‌توان حرکت کرد.

خصوصاً اکه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، اساساً بدون تولید محتوای تصویری ممکن نیست.

انجام دادن تمامی مراحل لازم برای تولید محتوا و انتشار آن، احتیاج به تجربه بالا و دانش کافی در این زمینه دارد. به گونه‌ای که انجام دادنشان گاهی برای کسب‌وکارها ممکن نیست و آن‌ها برای تولید محتوای باکیفیت و سنجیده، با تیم‌های تولید محتوا همکاری می‌کنند.

تیم نیم فاصله با داشتن تجربه کافی در زمینه تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها و همچنین تدوین استراتژی، می‌تواند شما را به مسیر درستی هدایت کند. نیم فاصله در تمامی مراحل در کنار شما خواهد بود.
 
تماس با نیم‌فاصله:
آدرس: تهران، میدان آزادی، اتوبان لشگری، بعد از ایستگاه متروی بیمه، پلاک ۳۱، کارخانه نوآوری آزادی، سوله دوم، مجموعه ویکست.

شماره تلفن: ۰۹۳۵۷۳۹۶۷۴۶
ایمیل: info@nimfaseleh.ir


کد مطلب: 775753

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775753/همه-ی-تولیدکننده-محتوا-هستیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com