جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

«شاد» امسال هم رایگان است

شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب: 775709
در جلسه با وزیر ارتباطات و مدیر عامل همراه اول، قرار شد اپلیکیشن شاد مانند سال قبل رایگان باشد.
«شاد» امسال هم رایگان است
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای علیرضا کاظمی در گفتگو با رسانه ملی درباره جزئیات آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و همچنین بازگشایی مدارس افزود: سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، از یکم مهر به صورت مجازی در کنار مدرسه تلویزیونی ایران آغاز می‌شود.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به اینکه واکسیناسیون معلمان تاکنون به پایان نرسیده است و واکسینه شدن آن‌ها تا اوایل مهر ادامه خواهد داشت و سیاست ما این است که بعد از دو هفته و به صورت تدریجی با تأمین سلامت دانش آموزان، کلاس درس مدارس به صورت حضوری بازگشایی شود.
 
آقای کاظمی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس به صورت حضوری در دو گام تعریف شده است گفت: در گام اول، مدارس کم جمعیت موجود در نقاط مختلف کشور که امکان استفاده از فضای مجازی برای آن‌ها سخت‌تر یا شرایط آن موجود نیست و به راحتی می‌توانند شیوه نامه‌های بهداشتی را اجرا کنند بازگشایی خواهند شد.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش افزود: در گام دوم، کلاس‌های درس در مدارسی که جمعیت بیشتری دارند، به صورت ترکیبی برگزار خواهد شد، به شکلی که دانش آموزان فقط دو روز در هفته در کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.
 
آقای کاظمی اضافه کرد: از ۱۰۰ هزار مدرسه فعال در کشور، حدود ۴۵ هزار مدرسه کمتر از ۷۵ دانش آموز و حدود ۱۰۰ هزار مدرسه هم کمتر از ۱۵ دانش آموز دارند که رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، دانش آموزان می‌توانند به صورت تمام وقت در مدارس حضور داشته باشند.
 
وی بیان کرد: در سال تحصیلی جدید، بازگشایی کلاس‌های درس به صورت حضوری در اختیار مدارس، شورای مدارس و تأیید آموزش و پرورش منطقه وشهرستان است؛ این کار باعث می‌شود تا با توجه به شرایط هر منطقه زمینه حضور کم دغدغه و آرام دانش آموزان در مدارس فراهم شود.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش به آسیب‌های دوری از فضای مدرسه اشاره و عنوان کرد: خانواده‌ها و دانش آموزان به واسطه دوری از فضای مدرسه آسیب‌های زیادی از جمله کاهش کیفیت آموزش، آسیب‌های تربیتی به واسطه فعالیت در فضای مجازی و آسیب‌های جسمانی به دلیل کم تحرکی دیده اند.
 
آقای کاظمی به روپوش مدارس اشاره و عنوان کرد: طبیعی است با بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس، مدارس برای تهیه روپوش همچون سال‌های گذشته عمل خواهند کرد، اما مدیران باید به شکلی برنامه ریزی کنند که هیچ اجبار و فشاری به دانش آموز و خانواده‌های آن‌ها برای تأمین روپوش نباشد.
 
سرپرست وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری با اشاره به سرویس مدارس گفت: تمام شرایط برای تأمین سرویس دانش آموزان وجود دارد و پس از بازگشایی مدارس، واکسیناسیون رانندگان سرویس انجام و بر اساس شیوه نامه تدوین شده، فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *