کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برترین گلزنان حال حاضر جهان در عرصه ملی

باشگاه خبرنگاران , 20 شهريور 1400 ساعت 15:43

کریستیانو رونالدو با ۲ گلی که برابر ایرلند به ثمر رساند، به بهترین گلزن تاریخ فوتبال در عرصه ملی تبدیل شد.


به گزارش جهان نیوز، مسابقات بزرگی مانند یورو، کوپا آمریکا و جام جهانی در سراسر دنیا بینندگان زیادی را جذب فوتبال می‌کند.

بزرگ‌ترین ستاره‌های تیم‌های باشگاهی تعصب زیادی نسبت به تیم‌های ملی خود دارند و با افتخار پیراهن تیم ملی کشور خود را برتن می‌کنند. برخی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال با نمایش‌های فوق العاده در تیم‌های ملی و باشگاهی، نام‌ خود را در تاریخ این ورزش جاودانه کرده‌اند.

۱- کریستیانو رونالدو
۲ گل کریستیانو رونالدو مقابل جمهوری ایرلند او را به بهترین گلزن تاریخ فوتبال در عرصه ملی تبدیل کرد. رونالدو در ۱۸۰ بازی برای تیم ملی پرتغال، ۱۱۱ گل به ثمر رسانده است. از نظر بسیاری از فوتبال‌دوستان رونالدو بزرگ‌ترین بازیکنی است که مستطیل سبز تاکنون به خود دیده است. جدیدترین موفقیت رونالدو میراث او را به عنوان یک اسطوره واقعی در تاریخ فوتبال جاودانه‌تر می‌کند.

رونالدو به تازگی از یوونتوس به منچستریونایتد پیوسته، اما هنوز برای شیاطین سرخ بازی نکرده است. این بازیکن ۳۶ ساله هنوز توانایی‌های زیادی برای ارائه دارد و منچستریونایتد می‌تواند از کیفیت فوق العاده او سود ببرد.



۲- علی مبخوت - تیم ملی امارات
علی مبخوت، مرد تک باشگاهی امارات همچنان یک گلزن موفق برای باشگاه و تیم ملی کشورش است. مبخوت تمام دوران بازیگری خود را در الجزیره گذرانده است. این مهاجم اماراتی نخستین بازی خود برای الجزیره را در سال ۲۰۰۸ انجام داد و از آن زمان تا کنون در این تیم حضور مداومی داشته است.

مبخوت با الجزیره ۳ عنوان قهرمانی لیگ حرفه‌ای امارات و ۲ جام ریاست جمهوری این کشور را کسب کرده است. این بازیکن ۳۰ ساله تنها در ۹۲ بازی برای امارات ۷۶ گل به ثمر رسانده است.


۳- لیونل مسی - تیم ملی آرژانتین
لیونل مسی یکی از بهترین بازیکنانی است که می‌تواند در زمین فوتبال پا به توپ شود. مسی در این ماه پس از جدایی از بارسلونا و پیوستن به پاری سن ژرمن خبرساز شد. ملی پوش آرژانتینی در پاری سن ژرمن در کنار مهاجمان بزرگی مانند نیمار، آنخل دی ماریا و کیلیان امباپه بازی خواهد کرد.

این مهاجم ۳۴ ساله بازیساز، گلزن و دریبل زن درجه یکی است که در ۱۵۱ بازی برای تیم ملی آرژانتین ۷۶ گل به ثمر رسانده است. مسی به تازگی کشورش را به قهرمانی در رقابت‌های کوپا آمریکا ۲۰۲۱ رساند و به دلیل عملکرد خوبی که در این مسابقات داشت، به عنوان بهترین بازیکن رقابت‌ها انتخاب شد.


۴- سانیل چتری
سانیل چتری بدون شک بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال هند و بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال این کشور است. چتری دوران حرفه خود را با تیم موهون باگان آغاز کرد و یکی از معدود بازیکنان هندی است که در خارج از کشور هند بازی کرده است. این مهاجم یکی از محبوب‌ترین ورزشکاران هندی است.

این بازیکن ۳۷ ساله در حال حاضر در باشگاه بنگالورو بازی می‌کند. چتری در ۱۱۸ بازی برای هند ۷۴ گل به ثمر رسانده است و به قدرت تمام کنندگی بالا در محوطه جریمه و تیزبینی مشهور است.


۵- روبرت لواندوفسکی
روبرت لواندوفسکی، بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال جهان است و در سال‌های اخیر آمار گلزنی چشمگیری داشته است. بایرن مونیخ در سال ۲۰۱۴ با لواندوفسکی به صورت رایگان قرارداد بست. به عقیده برخی از کارشناسان این یکی از بهترین انتقال‌های تاریخ فوتبال بوده است. این مهاجم پس از پیوستن به بایرن مونیخ فرم خوب خود را حفظ کرد و به لطف گل‌های پرتعداد او بایرن مونیخ جام‌های زیادی کسب کرد.

لواندوفسکی برای تیم ملی لهستان هم یک فوق ستاره بوده است. این بازیکن ۳۳ ساله بهترین گلزن تاریخ کشورش است و در ۱۲۲ بازی ۶۹ گل به ثمر رسانده است. لواندوفسکی در حال حاضر از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است و مطمئنا قبل از آویختن کفش‌هایش آمار گلزنی خود را ارتقا خواهد داد.
 


کد مطلب: 775707

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775707/برترین-گلزنان-حال-حاضر-جهان-عرصه-ملی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com