پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

رنو تندر ۹۰ تمام برقی با برد نه چندان دلچسب عرضه خواهد شد

شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 775699
حدود ۱۵ سال پس از عرضه نسل اول داچيا لوگان يا همان رنو تندر ۹۰، نسخه تمام الکتريکی اين خودرو وارد بازار خواهد شد.
رنو تندر ۹۰ تمام برقی معرفی شد!
به گزارش جهان نيوز، رنو لوگان، داچیا لوگان، رنو ال 90 یا رنو تندر 90 یکی از مشهورترین خودروهای اقتصادی قرن 21 ام است که توسط خودروسازان مختلفی در رومانی، ترکیه، ایران، هند، مراکش و دیگر کشورها به تولید می‌رسید. امتیاز عرضه این خودرو در هند به شرکت خودروسازی هندی ماهیندرا فروخته شده است و اکنون این شرکت هندی قصد دارد تا نسخه‌ای برقی از نسل اول داچیا لوگان را روانه بازار کند.

حدود 15 سال پس از عرضه نسل اول داچیا لوگان یا همان رنو تندر 90 در رومانی، ماهیندرا eVerito به عنوان نسخه تمام الکتریکی این خودرو وارد بازار هند خواهد شد. عرضه خودرو برقی مقرون به صرفه ماهیندرا eVerito با ورود داچیا اسپرینگ به بازار اروپا همزمان شده است که این مساله نگاه متفاوت خودروسازان به دو بازار هند و اروپا را نشان می‌دهد.

گروه رنو و ماهیندرا در سال 2010 به همکاری‌های خود پایان دادند، با این حال مهندسین هندی موفق شده‌اند تا حدود یک دهه بعد، خودرویی مقرون به صرفه و الکتریکی را براساس پلتفرم لوگان طراحی و تولید کنند. ماهیندرا eVerito از باتری لیتیوم یونی به ظرفیت 21.2 کیلووات ساعت بهره می‌برد و برد آن نیز حدود 180 کیلومتر اعلام شده است.

زیر کاپوت ماهیندرا eVerito پیشرانه کاملا الکتریکی با قدرت 42 اسب‌بخار و گشتاور 91 نیوتن‌متر قرار دارد. این اعداد و ارقام در ابتدا جذاب به نظر نمی‌رسند. ماهیندرا ادعا کرده که شتاب صفر تا 60 تندر 90 برقی، حدود 11.2 ثانیه خواهد بود. و حداکثر سرعت آن نیز 86 کیلومتربرساعت خواهد بود. ماهیندرا eVerito با قیمت مقرون به صرفه 12 هزار یورو (377 میلیون تومان) به دست مشتریان هندی خواهد رسید.



مرجع : خودرو بانک
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
خیلی ضعیف است..... البته برای هندی ها که سرعت درشکه و گاو برایشان عادی است، مناسب است