پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۶
پس از مهدی هاشمی؛

حسین فریدون و هادی رضوی هم چند ماهی است که در زندان تشریف ندارند؟! +توضیحات‌ دادستانی‌ تهران

جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب: 775608
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از ورود این کمیسیون به بررسی طرز کار قوه قضاییه در خصوص مرخصی برخی زندانیان خبر داد.
گروه سیاسی جهان نيوز: علی خضریان، نماینده مردم تهران و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی که پیش تر به عدم حضور چندماهه مهدی هاشمی در زندان اعتراض کرده بود، در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

«عدالت برای همه

پس از اعلام مرخصی چندماهه جناب ⁧‫مهدی هاشمی‬⁩ از ⁧‫زندان اوین‬⁩، انتظار بود تا دستگاه قضایی در کنار اقدام قابل تحسین بازگرداندن وی، امثال آقایان ⁧‫حسین فریدون‬⁩ و ⁧‫هادی رضوی‬⁩ که طبق اظهارات مسئولان زندان ماه‌هاست برخلاف قانون در مرخصی هستند نیز اقدام کند. اما متاسفانه تاکنون چنین نشده است.

‏با عنایت به اهمیت حفظ کرامت انسانی و اجرای کامل ⁧‫عدالت‬⁩ در رفتار با عموم زندانیان، ⁧‫کمیسیون اصل نود‬⁩ به طرز کار ⁧‫قوه قضاییه‬⁩ در این خصوص و مرخصی‌های بی‌ضابطه یا عدم اقدام موثر جهت بازگرداندن کسانی که خود را به هر دلیلی فراتر از قانون قلمداد می‌کنند، ورود خواهد کرد»



گفتنی است روز چهارشنبه جهان نيوز ضمن تقدیر از خدمات ارزنده قوه قضائیه در گزارشی با عنوان «اوضاع مرخصی و محل گذران محکومیت زندانیان مشهور چگونه است؟/ عدالت جزایی به خوبی اجرا می‌شود؟» از دستگاه قضایی خواست برای رفع هرگونه شائبه در زمینه میزان مرخضی ها و محل گذران دوران محکومیت زندانی های مشهور گزارشی به افکار عمومی ارائه کند.

توضیحات‌ دادستانی‌ تهران درباره مرخصی حسین فریدون و هادی‌ رضوی
در همین باره دادستانی تهران اعلام کرد: هادی رضوی قبل از انتشار خبر مرخصی اش، در زندان به سر می‌برد و شایعه خارج از زندان بودن وی صحت ندارد، مرخصی قبلی وی نیز به دلیل قانونی لزوم رد مال بوده است.
 
بر اساس این گزارش هادی رضوی در مدتی که پیشتر در مرخصی به سر می برد بخش قابل توجهی از رد مال را انجام داده است.

حسب اطلاع از دادستانی تهران حسین فریدون هم در مرخصی استعجلالی و درمانی به سر می برد و با توجه به تجویز پزشکی قانونی وی تحت درمان و مداوا قرار دارد لذا مقرر شده که پس از اقدامات درمانی به زندان جهت ادامه تحمل حبس عودت داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
این کار باعث از بین رفتن اعتماد عمومی به قوه مخترم قضاییه و نطام می شود.
داود
Iran, Islamic Republic of
سخنگوی قوه قضاییه در مورد مرخصی غیر قانونی این افراد پاسخگو باشد.
سلیمان
Iran, Islamic Republic of
پاسخگو باشد
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
از جناب آقای اژه ای , وحفاظت اطلاعات قوه انتظاررسیدگی درخورنوضوع را داریم
Romania
ﻣﺸﻜﻞ اﺻﻠﻲ ﻛﺸﻮﺭ ﻛﻪ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻫﺴﺖ و ﺣﻞ ﻧﻤﻴﺸﻮﺩ اﻳﻦ ﻫﺴﺖ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺟﺎﻥ و ﻣﺎﻝ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﺸﻮﺭ ﺑﺎﺯﻱ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ ﺗﻤﺎﻣﻲ ﻫﻢ ﻧﺪاﺭﺩ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﻛﻪ ﺳﺮﻳﻊ اﺷﺪ ﻣﺠﺎﺯاﺕ ﺭا ﺑﺮاﻱ اﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ اﻓﺮاﺩ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﻴﺴﺖ اﮔﺮ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﺗﺼﻮﻳﺐ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺳﺮﻳﻊ اﻋﺪاﻡ ﺷﻮﻧﺪ ﺧﻴﻠﻲ اﺯ ﻣﺸﻜﻻﺕ ﻛﺸﻮﺭ ﺣﻞ ﻣﻴﺸﻮﺩ ﺯﻧﺪاﻥ ﻫﻴﭻ ﻓﺎﻳﺪﻩاﻱ ﻧﺪاﺭﺩ ﺑﺮاﻱ اﻳﻦ ﭼﻨﻴﻦ اﻓﺮاﺩﻱ
United States
برای رد مال یک بدهی چند صد هزار ملیاردی به ازای هر روز هزار تومان چند روز لازم است؟؟؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
چرا این استعلاجی برای زندانیان عادی و بدبخت اتفاق نمی افتد؟!!!
چه بسا پزشکی قانونی و ....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
مردم ؛ تبعیض و بی عدالتی را برنمیتابند !
امیر صحت
Iran, Islamic Republic of
امید است در دولت اقای رئیسی و ریاست قوه اقای اژه ای عدالت برقرار بشه این یک مطالبه عمومی و در جهت کسب اعتماد مردم از اهمیت زیادی برخورداره
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ایشان و همدستانشان چون اقتصاد کشور را فلج کردند و دلار 3 هزار تومانی را به 28 هزار تومان رساندند مفسد فی الارض شناخته می شوند و از نظر قوانین کیفری ایران ، حکم آنها اعدام می باشد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این ها تا در حال بخور بخور از ملت هستند مریض نمیشن تا میفتن تو زندان مریضی هاشون یکی پس از دیگری رو نمایی میشن!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
از مشایی چه خبر