کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هشدار غریب آبادی نسبت به اقدام غیر سازنده آژانس

19 شهريور 1400 ساعت 1:00

نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به اقدام غیر سازنده از سوی آژانس هشدار داد و گفت: آژانس و نهادهای سیاستگذار آن نمی توانند خود را از سرنوشت تفاهم هسته ای جدا کنند و هر اقدام غیر سازنده، مخل فرآیند مذاکره خواهد بود.


به گزارش جهان نیوز، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در توئیتی درباره تحولات مرتبط با آژانس و نشست هفته بعد شورای حکام نوشت: سیاست زدایی، استقلال، بی طرفی و حرفه ای گری از اصول ضروری برای حفظ اعتبار آژانس و جلب اعتماد کشورهای عضو به آن است.

وی تصریح کرد: آژانس باید برای تقویت همکاری ها و تعاملات برنامه ریزی کند، نه اینکه به ایجاد بی اعتمادی با کشورهای عضو مبادرت کند. 

نماینده ایران خاطرنشان کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی و نهادهای سیاستگذار آن نمی توانند خود را از سرنوشت تفاهم هسته ای جدا کنند. هر اقدام غیر سازنده، مخل فرآیند مذاکره خواهد بود. البته، امیدوارم عقلانیت بر نشست هفته بعد شورای حکام، حاکم شود:

- همکاری در برابر همکاری
- حسن نیت در برابر حسن نیت
- اقدام در برابر اقدام

به گزارش فارس، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه‌شنبه شب ۱۶ شهریور ماه نیز در واکنش به گزارش گروسی با بیان این‌که چهار موضوع پادمانی بین ایران و آژانس وجود دارد، به این سازمان توصیه کرد که استقلال، بی‌طرفی و حرفه‌ای گری خود را حفظ کند و گفت:‌ هیچکس نمی‌تواند خواستار توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران شود. 

همچنین «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه سه‌شنبه در گزارش خود مدعی شد که فعالیت‌های آژانس در ایران به طور جدی تضعیف شده است. وی در این گزارش مدعی شده است: «من به طور فزاینده‌ای نگران هستم که مسائل مربوط به سایت‌های اعلام نشده ، حل نشده باقی بماند و ایران باید آنها را هرچه سریعتر حل کند».


کد مطلب: 775554

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775554/هشدار-غریب-آبادی-نسبت-اقدام-غیر-سازنده-آژانس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com