کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا: به نقطه‌ ترک مذاکرات وین نرسیده‌ایم

18 شهريور 1400 ساعت 23:49

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته کشورش هنوز به نقطه ترک مذاکرات وین در خصوص توافق هسته‌ای برجام نرسیده است.


به گزارش جهان نیوز، «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه پنجشنبه تصریح کرد که کشورش هنوز به نقطه ترک مذاکرات وین در خصوص برجام نرسیده است.

پرایس در نشست خبری روزانه درباره مذاکراتی که در شهر وین برای بازگرداندن آمریکا به برجام انجام می‌شود گفت: «این روند نمی‌تواند برای مدت نامعلوم ادامه پیدا کند. هنوز در نقطه ترک مذاکرات قرار نداریم. کماکان معتقدیم بازگشت به پایبندی برجام در محدوده احتمالات امکان‌پذیر قرار دارد.»

شب گذشته «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در یک نشست خبری مشترک با «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان مدعی شده بود واشنگتن به نقطه‌ای که بازگشت به برجام منافع کمتری برای آمریکا ایجاد کند نزدیک‌تر شده است.

وزیر خارجه آمریکا در آن نشست خبری گفت: «داریم به نقطه‌ای که بازگشت به برجام همان دستاوردهای توافق اولیه را مجدداْ ایجاد نکند نزدیک‌تر می‌شویم. زیرا با گذشت زمان، برنامه هسته‌ای ایران رو به پیشرفت است، این کشور از سانتریفیوژهای پیشرفته‌تری استفاده می‌کند، مواد هسته‌ای بیشتری غنی‌سازی می‌کند، دانش بیشتری کسب می‌کند و بنابراین، نقطه‌ای وجود خواهد داشت که در آن، اکتساب تمامی منافع برجامی از طریق بازگشت به همان توافق دشوارتر خواهد بود.


کد مطلب: 775553

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775553/آمریکا-نقطه-ترک-مذاکرات-وین-نرسیده-ایم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com