جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱
ورودی و خروجی‌های کرانه باختری مسدود شد؛

تل‌آویو هنوز دنبال اسرای فراری

پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 775539
مقامات رژیم صهیونیستی هراسان به دنبال شش اسیر فراری هستند و همزمان تلاش دارند تا از یک آبروریزی دیگر جلوگیری کنند.
تل‌آویو هنوز دنبال اسرای فراری
به گزارش جهان نيوز، با گذشت سه روز از فرار شش اسیر فلسطینی از زندان فوق امنیتی «جلبوع» همچنان فضای امنیتی سرزمین اشغالی تحت تأثیر این واقعه کم‌نظیر قرار دارد و صهیونیست‌ها همچنان به دنبال اسرا هستند تا اندکی از آبروی ریخته را شاید جبران کنند.

در این راستا ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که ورودی‌ و خروجی‌ها کرانه باختری تا روز شنبه به دلیل انجام عملیات جست‌و‌جو مسدود خواهد بود. تمامی ورودی و خروجی‌ها از روز دوشنبه بسته شده است.

همزمان نهادهای امنیتی و نظامی صهیونیستی با تمامی امکانات در حال جست‌و‌جو هستند. خانواده‌های شش اسیر و تمامی اطرافیانشان بازداشت شده‌اند. تمامی اماکنی که احتمال مخفی شدن آن‌ها می‌رود تحت تدابیر شدید امنیتی قرار گرفته است. هرچند تاکنون چندین مقام صهیونیست گفته‌اند که احتمال می‌رود شش اسیر آزاده از کرانه باختری خارج شده و به اردن یا سوریه رفته باشند.

از سوی دیگر، مسئولان دیگر زندان‌های رژیم صهیونیستی نیز هراسان در پی تشدید تدابیر امنیتی برای جلوگیری از تکرار حادثه مشابه در زندان «جلبوع» بر آمده‌اند. هرچند زندان جلبوع دارای شدیدترین استحکامات امنیتی بود. در این راستا مقامات زندان «بئر السبع» در عملیاتی به جست‌و‌جوی تونل‌های احتمالی حفر شده در سلول‌ها و اماکن دیگر زندان پرداختند.

هنوز معلوم نیست که آیا جست‌و‌جوی تونل احتمالی در زندان بئر السبع یک اقدام پیشگیرانه است یا اطلاعاتی مبنی بر احتمال فرار زندانیان همچون زندان «جلبوع» به دست آمده است.

انتقال اسرا از یک زندان به زندان دیگر نیز از دیگر تدابیر رژیم اسرائیل برای ممانعت از تکرار فرار اسرا است، به طوری که انتقال اسرا روز گذشته در زندان «نقب» و «رامون» موجب اعتراض و شورش زندانیان شد و آن‌ها اقدام به آتش زدن سلول‌ها کردند. تمامی اسرای زندان جلبوع نیز به دیگر زندان‌ها منتقل شده‌اند.

وقتی که خواب به کمک اسرای آزاده می‌آید
به نوشته وبسایت شبکه الجزیره، در تحقیقات اولیه از چگونگی فرار اسرا، مشخص شده است که  دوربین‌های مداربسته توانسته‌اند لحظه فرار آن‌ها را ثبت کنند، اما نکته قابل توجه اینجاست که افراد مشغول در اتاق کنترل دوربین‌ها در آن لحظه در خواب بودند.

در ادامه تحقیقات مشخص شده است که سرباز بالای برجک نیز در آن ساعت در خواب بوده، به طوریکه اگر بیدار بود به راحتی خروج زندانیان را از داخل حفره مشاهده می‌کرد.

طبق تحقیقات اولیه، شش اسیر آزاده ساعت ۱:۳۰ بامداد برای انجام نقشه فرار وارد توالت می‌شوند و ساعت ۳:۳۰ دقیقه همگی موفق می‌شوند از آن سوی دیوار بیرون آیند.

از سوی دیگر وبسایت رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از منابع مطلع نوشت که نهادهای امنیتی در حال بازجویی از دیگر زندانیان هستند و گمان می‌رود که افراد دیگری از داخل زندان به انجام نقشه فرار کمک کرده باشند. اما خبر قابل توجه دیگر این است که نهادهای امنیتی گمان می‌کنند برخی نگهبانان زندان نیز با اسرای آزاده برای انجام نقشه فرار همکاری کرده‌اند.

همزمان که صهیونیست‌ها در حال پاسخ به دهها سؤال در خصوص چگونگی فرار اسرا هستند، در خارج از زندان نیز همچنان عملیات جست و‌جو ادامه دارد. «عومیر بارلیو» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شده است که عملیات جست‌و‌جو تا زمانی دستگیری آنان ادامه خواهد یافت. بارلیو همچنین گفت که تعدادی از نگهبانان و افسران زندان جلبوع نیز در بازداشت به سر می‌برند و در حال بازجویی هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France

داستان هالیوودی اسرائیل ........