کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا: زمان بازگشت به برجام در حال اتمام است

17 شهريور 1400 ساعت 22:18

وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای آلمانی خود بی اشاره به خروج یکجانبه کشورش از توافق بین المللی هسته ای با ایران در سال ۲۰۱۸ گفت: زمان برای بازگشت به برجام در حال اتمام است.


به گزارش جهان نیوز، به نقل از عرب نیوز، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود بی اشاره به خروج یکجانبه کشورش از توافق بین المللی هسته ای با ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل گفت: زمان برای بازگشت به برجام در حال تمام شدن است.

وزیر خارجه آمریکا در این باره اضافه کرد: نمی خواهم تاریخی را برای آن تعیین کنم؛ اما در حال نزدیک شدن به نقطه ای هستیم که بازگشت به برجام منافع کمتری برای آمریکا ایجاد می کند.

به گزارش الجزیره، «آنتونی بلینکن» در این باره ادامه داد: به نقطه ای که بازگشت به برجام همان دستاوردهای توافق اولیه را مجدداْ ایجاد نکند، نزدیک‌ تر می‌ شویم؛ زیرا با گذشت زمان، برنامه هسته‌ ای ایران رو به پیشرفت است، این کشور از سانتریفیوژهای پیشرفته‌ تری استفاده می‌ کند، مواد هسته‌ ای بیشتری را غنی‌ سازی می‌ کند، دانش بیشتری کسب کرده و بنابراین نقطه‌ ای وجود خواهد داشت که در آن، اکتساب تمامی منافع برجامی از طریق بازگشت به همان توافق دشوارتر خواهد بود.

وی بی اشاره به کارشکنی های متعدد واشنگتن در ۶ دُور از نشست های وین در ادامه اضافه کرد: مذاکرات درباره توافق هسته ای ایران برای همیشه ادامه نخواهد داشت و گذشت زمان شرایط را پیچیده تر می کند. احتمال بازگشت به توافق هسته ای با ایران مدت معینی دارد.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران بعد از ظهر یکشنبه در تماس تلفنی با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، با استقبال از پیشنهاد وی در مورد بازنگری در روابط دو کشور و آغاز فصل نوینی از روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای تهران – پاریس، در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: ما با مذاکره مفید مخالفتی نداریم، اما برنامه و نتیجه مذاکره باید لغو تحریم‌ها علیه ایران باشد، مذاکره برای مذاکره بی‌فایده است.


کد مطلب: 775463

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/775463/آمریکا-زمان-بازگشت-برجام-حال-اتمام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com