جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۸

تلویزیون در انحصار سریال‌های تیره و تار

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۵
کد مطلب: 775422
یک منتقد سینما و تلویزیون گفت: این شب‌ها تلویزیون در انحصار سریال‌های تیره و تار است و آدم از دیدن این سریال‌های تلخ دلهره می‌گیرد.
تلویزیون در انحصار سریال‌های تیره و تار
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، این شب ها، شبکه های یک، دو و سه سریال های جدیدی روانه آنتن کرده اند. شبکه یک سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی را دارد. شبکه دو «در کنار پروانه ها» را پخش می کند و شبکه سه «هم سایه» را تازه شروع کرده است.

بنا بر این گزارش، درباره سریال های جدید تلویزیون، محمدتقی فهیم منتقد پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: تلویزیون در انحصار سریال های تیره و تار است و آدم از دیدن این سریال های تلخ، دلهره می گیرد.

وی ادامه داد: حالا بیشتر قدر گاندو را می فهمیم. هیجانی داشت، حرف و حدیثی، انتظاری، کار تیمی و تعقیب و مراقبتی، جاسوس و سازمان های جاسوسی و ... امشب، سریال شبکه های یک، دو و سه را دیدم، حالا چجوری بخوابم؟ وای که خون به جگر شدم.

وی اظهارداشت: در یکی، مردی عربده کشان در حال خرد کردن شیشه خودرو، سریال بعدی در بیمارستان همه دارند زار می زنند و غش می کنند و در دیگری مردی به برادر زاده اش سیلی می زند و ... موسیقی ها، حال آدم را می گیرد.

فهیم تاکید کرد: نکته جالب اینکه در این سریال ها، مردان کارگر، کشاورز و شکارچی هستند ولی زنانشان ترگل ورگل و با هفت قلم آرایش از این قاب به آن قاب می روند. اینقدر گریم ها بد و رو به ابتذال هستند که بازیگران می ترسند گریه کنند تا مبادا چهره شان تغییر کند. خلاصه همه اش بیمارستان و مردن و عمل و آه و ناله و زنجموره با دیالوگ های نچسب و گفتار الکن مثلا بومی.

وی ادامه داد: زنی می خواند جوانی ... بازیگر در قاب تمام قد و عکس جوان مرده زیر بغلش، هی دوربین روی همه مکث می کند و زنان فریاد زنان در نماهای از بالا و ...آدم کلافه می شود توی این کرونا بازار و این همه بد سلیقگی در انتخاب سریال برای پخش.

فهیم در پایان گفت: حالا در نظر بگیرید، خانواده هایی که اصلی ترین گزینه وقت گذرانی شبانه شان همین جعبه جادویی است، فردا با چه حال و حوصله ای باید در سطح جامعه حرکت کنند؟ جواب ارباب رجوع بدهند، موانع تولید برطرف کنند، با مشتری خوش خلق باشند و در کارگاه انگیزه مند حاضر باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اتفاقا دیشب من تو همین فکر بودم. دشمنان اینقدر سیاهنمایی می کنند.
خودمان هم کمکشون میکنیم.
حیف شد گاندو تموم شد.
Iran, Islamic Republic of
مجموعه افرا مادرم را افسرده کرد دلش نمی خواد کسی فوت کنه یا دختری به عشقش نرسه ولی تو تلویزیون همه چیز یاس و ناامیدی موج می زننه.
Iran, Islamic Republic of
ما که سالهاست فیلم و سریال نمی بینیم.
حتی گاتدو هم خیلی طول کشید تا خبردار بشیم سریال خوبیه و ببینیم!
Iran, Islamic Republic of
ما خودمونو راحت کردیم!
هیچ کدومو نگاه نمی کنیم!☺
جمال
Iran, Islamic Republic of
ایول گل گفتی رازیهستیم سریال تکراری ببینیم اما اینارو بردارید.
احمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا حق گفتی.اگر سریال های مدیری چندین هزار بار تکرار بشه بهتر از این سریالاست
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
من وتمام دوستانم کلا صدا وسیمای میلی رانگاه نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم چند روز پیش داشتم به خانوادم میگفتم این سريال ها رو نگه نکنید مشکل روحی روانی میگیرد...