پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

تقدیم به کاک صالح‌های میهنم

نورالدین قدیمی
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 775247
با نشان دادن شخصیتی به نام «کاک صالح » که نقش چشم و گوش نیروهای امنیتی و نطامی برای امنیت کشور را به عهده گرفته است، سازندگان سریال را تحسین کردم که نه تنها به این مردم شریف جفا نکردند بلکه چهره واقعی عزیزان کردزبان ایرانی را در قالب شخصیتی به نام « کاک صالح » به نمایش گذاشتند.
جهان نيوز - نورالدین قدیمی: تقریبا از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی با مناطق کردنشین آشنا شدم. آشنایی که به دلیل برخی اقدامات دشمنان ایران و همراهی ضدانقلاب داخلی در این مناطق که تعدادی از پاکترین جوانان و نیروهای مؤمن انقلابی را به شهادت رسانده و خسارات زیادی به منافع  ملی وارد کرده بود، با خاطره خوشی همراه نبود. از اوایل دهه شصت و به برکت ارتباطات کاری، با دوستان زیادی از کرد زبانها و اهل سنت در استان‌های کردنشین آشناشدم که این آشنایی ها در سالهای اخیر که افتخار پیگیری سازماندهی مردمی در تشکلهای انقلابی مردمی را عهده دار شده ام، بیشتر و عمیقتر نیر شده است. بر اثر همین آشنائی هابود که متوجه مهربانی ، وفاداری، دینداری و میهن دوستی عزیزان کردزبان شدم. البته این سئوال همچنان مطرح است که چرا با وجود چنین انسانهای پاکی در مناطق کردنشین، دشمن توانست چندماهی این مناطق را جولانگاه وجود نحس خودکند و به بهانه حمایت از قوم کرد وبه اسم خلق کرد، جنایتهائی را در حق این مردم مظلوم و انقلاب اسلامی مرتکب شود که پاسخ هائی هم به آن داده شده و شاید لازم باشد این موضوع بیشتر تبیین شود که پرداختن به آن مقوله دیگری می باشد.

مشاهده یک صحنه و وجود شخصیتی به نام «کاک صالح» در قسمت های آخر سریال تلویزیونی «گاندو ۲» بهانه ای شد برای نوشتن این چند سطر.

وقتی در قسمتی از سریال یاد شده، شخصیت های کریم و میلاد نشان داده شد که بنا به دلایلی و در قبال دریافت پول و وعده اقامت در انگلستان و... حاضر شده بودند به خدمت بیگانه دربیایند، نمایش داده شد، کمی نگران شدم که نکند به کرد زبانان مسلمان ایرانی جفا شود و تنها خاطره ای که از این عزیزان در ذهن بینندگان این سریال فاخر نقش می بندد جاسوسی برای بیگانه و شخصیتهائی مانند کریم و میلاد باشد.

با نشان دادن شخصیتی به نام «کاک صالح » که نقش چشم و گوش نیروهای امنیتی و نطامی برای امنیت کشور را به عهده گرفته است، سازندگان سریال را تحسین کردم که نه تنها به این مردم شریف جفا نکردند بلکه چهره واقعی عزیزان کردزبان ایرانی را در قالب شخصیتی به نام « کاک صالح » به نمایش گذاشتند.

«کاک صالح» نشان داده شده در سریال «گاندو۲» یک نماد و نمونه ای است از مردم قهرمانی که علی رغم همه کمبودها و حتی برخی نامهربانی ها، دفاع از میهن، اسلام و انقلاب اسلامی، بخش لاینفک وجودشان بوده و با حضور به موقع و تاثیر گذار در همه عرصه های دفاع از ایران و انقلاب اسلامی، همه توطئه‌های دشمنان و بدخواهان ملت ایران را خنثی و نقش برآب کرده اند.

اگر نقشه دشمن در سالهای اولیه انقلاب به نتیجه نرسید و دشمن نتوانست به اهداف پلیدش در تجزیه ایران و تضعیف انقلاب اسلامی برسد، به برکت حضور به موقع، فداکاری ها و جانفشانی های پیشمرگان کرد مسلمان در کنار جوانان و انقلابی های ایثارگری بود که از سراسر کشور و برای دفاع از کردستان عزیز و یک پارچگی ایران اسلامی در کردستان حاضر شده بودند.

در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس نیز، با حضور قهرمانانه کردهای مسلمان ایران در مناطق مرزی و دفاع از میهن، همه توطئه های دشمن بعثی برای تجزیه ایران و همراه کردن بخش کرد نشین ایران اسلامی با اهداف پلیدخود، با شکست روبرو شده و ناکام ماند.

این چند سطر را نوشتم برای ادای احترام به همه رزمندگان و مدافعان کرد زبان انقلاب اسلامی در همه عرصه ها و به « کاک صالح هایی » که فقط یکی از آنها را در سریال«گاندو۲» مشاهده کردیم و ... همین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اخر فیلم با شلیک ارپی جی یخ بستیم اینم فیلم نشد ؟؟؟!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
درود برقهرمانان گمنام ایران اسلامی و درود برهمه اقوام ایرانی