سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۵

شرایط اعزام زائران اربعین/ موکب‌داران به عراق می‌روند

دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 775232
تصمیم گرفتیم ۳۰ هزار نفر سهمیه ایران در قالب موکب‌داران که همه ساله در کشور عراق خدمات می‌دادند و همچنین کمیته‌هایی که در عراق وظایفی دارند، اعزام شده و سازماندهی شوند.
شرایط اعزام زائران اربعین/ موکب‌داران به عراق می‌روند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین حسینی(ع) در حاشیه جلسه این ستاد که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد، طی سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به روند بیماری، مسأله‌ی اربعین از چند ماه پیش در دستورکار مسئولان ایران و عراق قرار گرفت و در کمیته امنیتی و اجتماعی و هم‌چنین ستاد اربعین مسأله را بررسی کردیم و پیشنهاد دادیم کسانی‌که دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و فاقد بیماری زمینه‌ای هستند، در صورت موافقت عراق در اربعین شرکت کنند که این موضوع در ستاد ملی کرونا هم مطرح و اعلام شد. 

وی افزود: روز گذشته به ما اعلام شد که دولت عراق موافقت کرده که حداکثر 30 هزار نفر می‌توانند در اربعین شرکت کنند و حتماً هم دارای تست منفی پی‌سی‌آر 72 ساعت قبل از عزیمت داشته باشند و سفر صرفاً هوایی است و ما جلسه‌ی امروز را برای انجام هماهنگی‌ها تشکیل دادیم.

رئیس ستاد اربعین خاطر نشان کرد: تصمیم گرفتیم که این 30 هزار نفر در قالب موکب‌داران که همه ساله در کشور عراق خدمات می‌دادند و همچنین کمیته‌هایی که در عراق وظایفی دارند، اعزام شده و سازماندهی شوند و این عدد سهمیه قابل توزیع در کل کشور نبود و می‌توانست تبعیض‌هایی به وجود بیاورد و ما امسال بنا داشتیم که 100 هزار نفر از خادمان در اربعین شرکت کنند که مجموعا 30 هزار سهمیه به ایران داده شد.

ذوالفقاری بیان کرد: قرار شد کسانی که به عراق اعزام می‌شوند فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و اولویت با کسانی است که واکسن زده باشند و در برگشت نیز به صورت مجانی تست پی‌سی‌آر از آن‌ها گرفته شود تا بیماری نداشته باشند و اگر مبتلا باشند هم کنترل‌های لازم انجام خواهد شد.

وی در ادامه درخصوص سامانه‌ی ثبت‌نام از مشتاقان شرکت در مراسم اربعین که از صبح امروز بسته شده است، تصریح کرد: انجام این ثبت‌نام طبق قول اولیه‌ی عراق بود که افرادی که دو دوز واکسن زده‌اند می‌توانند به این کشور بروند و ما خواستیم که زمان از دست نرود و پیش ثبت نام انجام بگیرد و اگر عراق اعلام موافقت کرد، بتوانیم آمادگی داشته باشیم و قرار بود از امروز صبح آغاز شود که به دلیل تعیین سهمیه، ثبت نام عمومی نخواهیم داشت.

رئیس ستاد اربعین درباره اعزام 30 هزار نفر سهمیه کشورمان به عراق و نحوه شناسایی و تعیین این افراد، بیان کرد: ویزا رایگان است و قرار شد کمیته‌ها لیست‌های موکب‌دارانی که همه ساله به عراق رفته و خدمات می‌دهند که شناسایی شده‌اند را به ستاد اربعین بدهند تا هماهنگی لازم برای صدور ویزا انجام بگیرد.

ذوالفقاری هم‌چنین اطهار داشت: موکب‌داران از بدنه عادی مردم هستند و شناسایی شده‌اند که امسال اعزام می‌شوند تا بتوانند خدمات‌رسانی را انجام بدهند و همچنین کمیته‌ها و گروه‌های مردمی که داخل عراق باید بروند و به انجام اموری مانند تبلیغی، فرهنگی و رسانه‌ای بپردازند، اعزام خواهند شد. 

وی گفت: به مردم عزیزمان عرض می‌کنیم که مرزهای زمینی کاملا بسته است و می‌خواهیم که کسی به سمت مرزها حرکت نکند و هیچ‌گونه خدماتی در قالب موکب‌ها در مرزها ارائه نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
آیا برای سفر به سایر کشورها هم سقف میزارید؟؟؟با احساسات پاک مردمی که هیچ چیزی جز کربلا ندارند بازی نکنید
Iran, Islamic Republic of
بهترین کاری که حضرت سیدالشهدای را راضی خواهدنمود رسیدگی به نیازمندان داخل کشور هست که بااوضاع بد اقتصادی دسته وپنجه نرم می کنند.
United States
⭕️ برای سفر اربعین دو دوز واکسن باید زده باشی
برای سواحل ترکیه چی؟؟
Iran, Islamic Republic of
عراق سیستم درمانی درستی ندارد نباید در این وضعیت نابسامان شرایط را سخت تر کرد.
123
Czech Republic
⭕️ داشتن کارت تزریق دو دوز واکسن برای زیارت اربعین؟!.