پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۲

قربانیان توفان «آیدا» در آمریکا به ۶۳ نفر رسید

دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 775220
شمار قربانیان توفان «آیدا» در سراسر آمریکا به ۶۳ نفر رسیده و در همین حال، در میان گرمای شدید و رطوبت، بیش از ۶۰۰ هزار خانه و مشاغل از روز یکشنبه فاقد برق بوده‌اند.
قربانیان توفان «آیدا» در آمریکا به ۶۳ نفر رسید
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شمار قربانیان توفان «آیدا» در سراسر آمریکا به ۶۳ نفر رسید که ۱۳ نفر در لوئیزیانا و ۵۰ نفر در شمال شرقی آمریکا جان خود را از دست دادند.

در همین حال، در میان گرمای شدید و رطوبت، بیش از ۶۰۰ هزار خانه و مشاغل از روز یکشنبه فاقد برق هستند. ابتدا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برق خود را از دست داده بودند.






 
دیروز (یکشنبه)، تعداد قربانیان در لوئیزیانا با گذشت یک هفته پس از آنکه توفان درجه ۴ این ایالت را درنوردید، به ۱۳ نفر افزایش یافت. بقایای آیدا بعداً با سایر سامانه‌های توفان ترکیب شد و شمال شرقی ایالات متحده را با بارشهای تاریخی متلاشی کرد و سیل‌های ناگهانی به راه انداخت.

وزارت بهداشت لوئیزیانا آخرین مرگ روز یکشنبه را تأیید و اعلام کرد که یک مرد ۷۴ ساله در پی قطع برق در اثر گرمای شدید کشته شد.

رئیس‌جمهور آمریکا با اعلام وضعیت اضطراری در دو ایالت توفان‌زده نیوجرسی و نیویورک، دستور داد منابع مالی فدرال برای کمک به امدادگران محلی جهت مقابله با ویرانی‌های سیل اختصاص یابد.

«کتی هوچول» فرماندار نیویورک در یک کنفرانس خبری روز یکشنبه با وحشتناک خواندن میزان تلفات انسانی در این ایالت، ۱۷ کشته در اثر طوفان را تایید کرد که چهار نفر در شهرستان «وستچستر» و بقیه در شهر نیویورک بودند. هوچول گفت که این حادثه بیش از ۵۰ میلیون دلار خسارت در این ایالت وارد کرده و حدود ۱۲۰۰ خانه را متاثر کرده است. 

در نیوجرسی، سخنگوی فرماندار «فیل مورفی» ۲۷ کشته را تایید کرد و گفت: چهار نفر هنوز مفقود هستند.

در لوئیزیانا، فرماندار «جان بل ادواردز» گفت ۱۳ نفر در این ایالت جان خود را از دست داده‌اند، یک نفر بیشتر از آنچه که روز شنبه گزارش کرد.

ادواردز روز شنبه خاطرنشان کرد که این تلفات ممکن است افزایش یابد زیرا بسیاری از مردم به برق ژنراتورها متکی هستند. دست‌کم چهار مورد مرگ بر اثر مونوکسید کربن گزارش شده است.

به گزارش رویترز، پنسیلوانیا گزارش داد که دست‌کم چهار نفر بر اثر توفان در این ایالت جان باخته‌اند و کنتیکت و مریلند هر یک، یک مورد مرگ ناشی از سیل را گزارش کرده‌اند.

بیش از ۲۳۰ مجله پزشکی - از جمله Lancet و JAMA - عصر یکشنبه سرمقاله‌ای را منتشر کردند و هشدار دادند که بحران آب و هوایی «بزرگترین تهدید برای سلامت عمومی جهان» است و از رهبران جهان خواستند که اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قربانیان توفان «آیدا» در آمریکا به خاطر انتقام مردم مظلوم افغانستان، سوریه، عراق، لیبی، یمن و... بوده است.
اینها چوب خدا هست اگر بفهمند؟
Iran, Islamic Republic of
اینها چوب خدا هست اگر بفهمند؟