سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱

دهمین عرضه‌ اولیه امسال مشخص شد/ عرضه اولیه کیمیا تک چقدر نقدینگی می‌خواهد؟

دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 775195
تعداد ۲۲۵ میلیون سهم شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک، پس فردا(چهارشنبه) با نماد معاملاتی "کیمیا تک" در بورس تهران عرضه اولیه می‌شود.
عرضه اولیه «کیمیا تک» چقدر نقدینگی می‌خواهد؟
به گزارش جهان نيوز، تعداد 225 میلیون سهم شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک معادل 15درصد سهام این شرکت، چهارشنبه این هفته(17شهریور) به‌عنوان دهمین عرضه اولیه امسال بازار سرمایه با نماد معاملاتی "کیمیا تک" در بورس تهران عرضه می‌شود.

این میزان سهام در محدوده قیمتی 18 هزار و 819 تا 23 هزار ریال برای هر سهم و با سهمیه 100سهمی برای هر کد حقیقی و حقوقی عرضه خواهد شد. همچنین متعهد خرید این نماد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین سرمایه بانک ملت به میزان 50درصد از سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه سهام، متعهد عرضه سهامدار عمده کیمیا تک و مشاور عرضه کارگزاری بانک سامان هستند.

همان طور که اشاره شد در این عرضه اولیه هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۱۰۰ سهم در بازه قیمتی ۲۰۹۱ تا ۲۳۰۰ تومان ثبت سفارش انجام دهد که معادل حداکثر ۲۳۰ هزار تومان خواهد بود. البته با توجه به مشارکت دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفری در آخرین عرضه اولیه امسال، به نظر می‌رسد حداکثر ۶۴ سهم به هر نفر تعلق بگیرد که نیاز به ۱۴۷ هزار تومان خواهد بود.

گفتنی است تعداد 225 میلیون سهم دارویی، آرایشی و بهداشتی آریان کیمیا تک در حالی چهار‌شنبه این هفته عرضه اولیه می‌شود که از این تعداد، 180میلیون سهم در فرآیند کشف قیمت جهت عرضه به عموم اختصاص خواهد یافت و تعداد 45میلیون سهم این شرکت نیز در روز پس از عرضه اولیه این شرکت به صندوق‌ها با ضریب تخصیصی بازاری هر دارنده واحد صندوق تعلق می‌گیرد.


عرضه اولیه کیمیا تک در حالی انجام می‌شود که روز چهارشنبه در فرابورس هم عرضه اولیه «فجهان» انجام خواهد شد.

بر اساس قانون، عرضه اولیه سهام شرکت‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده در فرآیند عرضه اولیه صورت می‌پذیرد.

این گزارش می‌افزاید: موضوع فعالیت این شرکت سرمایه گذاری در سهام؛ صندوق های سرمایه گذاری؛ اوراق مشارکت و سایر انواع اوراق بهادار به منظور کسب انتفاع، سرمایه گذاری در مسکوکات؛ فلزات گرانبها ؛گواهی سپرده بانکی و سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها و موسسات اعتباری مجاز، سرمایه گذاری در دارایی های فیزیکی، پروژه های تولیدی و پروژه های ساختمانی با هدف کسب انتفاع، ارائه خدمات مرتبط با بازار سرمایه اعم از تضمین نقدشوندگی و بازارگردانی اوراق بهادار؛ تعهد پذیره نویسی اوراق بهادار؛ مشارکت در ارکان صندوق های سرمایه گذاری و دارای سال مالی منتهی به آذر است.

همچنین در ترکیب سهامداری شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری با 66 درصد و سرمایه گذاری آتیه صبا 34 درصد سهام حضور دارند.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *