پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فعلا برنامه‌ای برای پروازهای اربعین نداریم

دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 775182
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون برنامه‌ای از سوی دو کشور عراق و ایران برای سفرهای اربعین و پروازهای آن به صورت رسمی ابلاغ نشده است و ما تابع تصمیمات و پروتکل‌های بهداشتی هستیم.
فعلا برنامه‌ای برای پروازهای اربعین نداریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، پنجم مهر ماه امسال مصادف با اربعین است، روزی که همه سالِ زائران حسینی از طریق مرزهای زمینی و هوایی با پای پیاده یا با استفاده از اتوبوس، قطار یا هواپیما خودشان را به نجف و پس  از آن کربلا می‌رساندند.  اما امسال هم مانند سال گذشته مسئله‌ای به نام کرونا سفر به عراق را برای زائران با مشکلاتی و نگرانی‌هایی مواجه کرده است.

حسن خوشخو -مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: تا کنون از سوی دو کشور تصمیمی برای برگزاری یا عدم برگزاری مراسم اربعین گرفته نشده و به صورت رسمی درباره این موضوع به ما اطلاع نداده اند.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی منتظر تصمیم‌گیری  مسئولان دو کشور در این زمینه هستند. اگر  برنامه‌ای برای برگزاری مراسم اربعین در این شرایط کرونایی باشد، مسلما برنامه‌ریزی‌ها برای پروازهای اربعین نیز از سوی شرکت‌های هواپیمایی انجام شده و به اطلاع زائران خواهد رسید.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری و ایرلاین‌های داخلی تابع تصمیمات و پروتکل‌های بهداشتی هستند و هر تصمیمی در این زمینه گرفته شود آن را اجرایی خواهیم کرد.

البته خبرهایی مبنی بر برگزاری محدود مراسم اربعین حسینی از سوی مقامات عراقی منتشر شده است و حکایت از این دارد که حدود ۳۰ هزار زائر ایرانی با شرایط خاص مجوز ورود هوایی به عراق را خواهند داشت. یکی از این شرایط، تزریق دو دوز کامل واکسن کرونا است و تقاضای کسانی پذیرفته می شود که دوز دوم را تا پایان هفته جاری دریافت کرده باشند. البته ممکن است در روزهای آتی، تصمیمات اتخاذ شده تغییر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *