جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

ماجرای جهانگرد ایرانی که در جنگل‌های هند گم شد

يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 775106
«ماه در می‌زند» در تازه‌ترین قسمت خود میزبان یک جهانگرد ایرانی بود که ۶ ماه در جنگل‌های جنوب هند گم شد و زنده ماند.
ماجرای جهانگرد ایرانی که در جنگل‌های هند گم شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشاور رسانه‌ای برنامه، شب گذشته ۱۲ شهریور ماه برنامه تلویزیونی «ماه در می‌زند» که به طراحی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد در ایام محرم و صفر روی آنتن شبکه دو می‌رود، میزبان یک جهانگرد ایرانی بود که جهانگردی را با سرمایه ۲۰۰ دلاری آغاز کرده بود.

ناصر امیراصلانی آذر روایت خود از ماجرای آغاز جهانگردی‌اش را از سال ۱۹۹۰ و پس از بازگشت از جبهه‌های جنگ آغاز می‌کند. زمانی که تنها با ۲۰۰ دلار راهی ترکیه می‌شود و در راه مورد تمسخر همسفرانش قرار می‌گیرد که با مبلغ کمی به کشوری دیگر سفر کرده است. این سفر اما برای اصلانی ماه‌ها به طول می‌انجامد و او بسیاری از کشورهای اروپایی را می‌گردد و به ایران برمی‌گردد. سفر بعدی اصلانی با حرکت پیاده به سمت مشهد و بعد افغانستان، پاکستان و هند آغاز می‌شود. در این سفر اصلانی ۶ ماه در جنگل‌های هند گم می‌شود.

اصلانی قصه زنده ماندنش در جنگل را این‌طور روایت کرد: وقتی گم شدم یاد گرفتم ما در درونمان حس‌ها و قدرت‌هایی داریم که هیچ‌وقت از آنها استفاده نمی‌کنیم. از من می‌پرسند غذا چه می‌خوردی. من یاد گرفتم گیاه‌های قابل خوردن بوی امنیت می‌دهند.

یاد گرفتم که گرسنگی فکر است. من سه روز غذا نخوردم و حالم خوب بود.

اصلانی این روزها پس از سال‌ها جهانگردی در خانه‌ای قدیمی در خیابان ری تهران زندگی می‌کند و به ثبت خاطراتش مشغول است.

«ماه در می‌زند» هر شب حدود ساعت ۱۹ و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۲ به تهیه‌کنندگی سیدجواد محسنی روی آنتن شبکه دو می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *