پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

گزینه‌های احتمالی معاونت‌های وزارت علوم

يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 775063
معاونین وزیر علوم بزودی و طی روزهای آتی معرفی می‌شوند بر اساس شنیده‌ها ریاست سازمان امور دانشجویان، معاونان اداری مالی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و پارلمانی تغییر می‌کنند.
گزینه‌های احتمالی معاونت‌های وزارت علوم
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، محمدعلی زلفی‌گل ابتدای هفته گذشته فعالیت خود را به عنوان وزیر علوم دولت سیزدهم در وزارت علوم آغاز کرد و به نظر می‌رسد به‌زودی با انتصابات جدید وی تغییرات اساسی در مدیران این وزارتخانه شاهد باشیم.

تا کنون محمد سلیمانی وزیر ارتباطات دولت نهم و عضو هیئت علمی دانشگاه علم صنعت، به عنوان «قائم مقام وزیر و رئیس مرکزهیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه» و «مهدی بیات» مدیر فرهنگی سابق دانشگاه بوعلی سینا، به عنوان «مشاور وزیر علوم در امور هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه» منصوب شده‌اند.

در حال حاضر نیز بر اساس شنیده‌ها، قرار است تمامی معاونان این وزارتخانه شامل معاونت آموزشی، معاونت پژوهشی، معاونت اداری و مالی، معاونت فرهنگی، معاونت پارلمانی و سازمان امور دانشجویان تغییر کنند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که گزینه احتمالی سازمان امور دانشجویان، علی خطیبی عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا و مدیرعامل مؤسسه دانشمند است.

همچنین از هاشم داداش‌پور نیز به عنوان گزینه اصلی معاونت فرهنگی وزارت علوم یاد می‌شود. داداش پور عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس است و در دوران وزارت علوم محمدمهدی زاهدی به مدت دو سال مدیر کل روابط عمومی این وزارتخانه بود.

حسن زمانیان عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان هم به عنوان گزینه احتمالی معاونت اداری مالی وزارت علوم مطرح است. زمانیان عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان بوده و در زمان وزارت کامران دانشجو ریاست دانشگاه لرستان را برعهده داشت.

همچنین از رضا عامری نیز به عنوان گزینه احتمالی معاونت آموزشی وزارت علوم یاد می‌شود وی استاد رشته ریاضی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران است و از سوابق وی می‌توان به مدیریت دفتر نظارت و ارزیابی آموزشی وزارت علوم در زمان محمد مهدی زاهدی اشاره کرد.

از پیمان صالحی نیز به عنوان معاون پژوهشی وزارت علوم نام برده می‌شود، صالحی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی بوده و در حال حاضر معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

صالحی در حوزه اجرایی نیز پیش از این مدیر کل امور پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه، رئیس پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی دانشگاه شهید بهشتی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، سرپرست کمیته شیمی، شورای عالی برنامه‌ریزی آموزش عالی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عضو کمیته مشورتی شورای راهبردی نقشه جامع علمی کشور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است.

همچنین بر اساس شنیده‌ها احتمالاً مرتضی فرخی به عنوان معاون پارلمانی وزارت علوم منصوب شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *