جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

بازیکنانی که منتقدان خود را ساکت کردند

شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 775001
برخی از بازیکنان پس از انتقال به تیم‌های دیگر مورد انتقاد قرار گرفتند، اما با عملکرد خوب ارزش خود را نشان دادند.
بازیکنانی که منتقدان خود را ساکت کردند
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بحران مالی ناشی از همه گیری کووید ۱۹ مانع از هزینه کرد باشگاه‌ها در پنجره نقل و انتقالات تابستانی نشده است. با این حال، پول موفقیت را تضمین نمی‌کند و خرید‌های بزرگ گاهی اوقات می‌تواند برای بازیکنان و باشگاه‌ها اشتباه باشد.

در دهه گذشته مبالغ زیادی در نقل و انتقالات صرف جذب بازیکن شده است. در ۵ سال اخیر بیش از ۱۰ نقل و انتقال انجام شده که ارزش هر کدام از آن‌ها از مرز ۱۰۰ میلیون یورو فراتر رفته است. این امر باعث شده تا طرفداران نحوه هزینه کرد باشگاه‌های خود را زیر سوال ببرند، زیرا تیم‌هایی مانند بارسلونا به خاطر صرف هزینه‌های گزاف برای جذب بازیکن زیر بار بدهی‌های میلیاردی رفته اند. با این حال، خرید‌های هنگفت گاهی اوقات می‌تواند انگیزه لازم را برای باشگاه‌ها ایجاد کند و آن‌ها را به قهرمانی در مسابقات داخلی و اروپایی برساند.

در حالی که باید منتظر ماند و دید آیا انتقال ۱۰۵ میلیون پوندی جک گریلیش به منچستر سیتی نتیجه مدنظر را در پی خواهد داشت، می‌توان با قطعیت گفت که ۷۶ میلیون پوندی که لیورپول برای جذب فن دایک پرداخت کرد، به بهترین شکل ممکن هزینه شد.

 با توجه به این نکته، در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به ۵ بازیکنی که با انتقال‌های پرهزینه جا به جا شدند و با عملکرد خوب خود جواب منتقدان را دادند.

۱- ویرجیل فن دایک 
فن دایک یکی از موثرترین بازیکنان لیورپول در راه قهرمانی لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا بود، اما هواداران این تیم فصل گذشته، لیورپول بدون فن دایک را دیدند. 

لیورپول در غیاب مدافع میانی خود، نتوانست به موفقیت های خود تداوم ببخشد و در رده سوم لیگ قرار گرفت. این نشان می‌دهد که چرا فن دایک در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین مدافعان جهان شناخته می‌شود. 

پس از انتقال ۸۴.۶۵ میلیون یورویی مدافع هلندی به لیورپول، هواداران و کارشناسان استدلال کردند که این بازیکن ارزش چندانی ندارد. برخی از هواداران لیورپول معتقد بودند که می‌توان این پول را در جا‌های دیگر هزینه کرد، اما فن دایک ثابت کرد که آن‌ها اشتباه می‌کنند.

فن دایک در فصل نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۱۸ به آنفیلد نقل مکان کرد و در دومین فصل حضورش در این باشگاه در رده دوم بازیکنانی که برای کسب توپ طلا نامزد شده بودند قرار گرفت. او همچنین به عنوان بهترین بازیکن یوفا، بازیکن سال PFA و لیورپول انتخاب شد.
 

۲- رحیم استرلینگ 
این بازیکن انگلیسی در دوران حضورش در اتحاد نشان داده که یکی از بهترین وینگر‌های جهان است. رحیم استرلینگ با انتقال ۶۳.۷ میلیون یورویی از لیورپول به منچسترسیتی رفت و به گران‌ترین بازیکن انگلیسی آن زمان تبدیل شد. این انتقالی بود که فوتبال‌دوستان را شوکه کرد، زیرا استرلینگ در ۲۰ سالگی گران‌ترین بازیکن انگلیسی شده بود. درست مانند هاورتز، استرلینگ برای اثبات خود به کمی زمان نیاز داشت. 

این بازیکن ۲۶ ساله در منچستر سیتی شروع کم فروغی داشت، اما زیر نظر گواردیولا توانست به یکی از بهترین بازیکنان جهان تبدیل شود. 

مربی اسپانیایی با استفاده از استرلینگ در سیستمی که به او اجازه می‌دهد استعداد‌های استثنایی خود را به نمایش بگذارد، موفق شد بهترین بازی‌ها را از استرلینگ بگیرد. در ۲۴۷ بازی زیر نظر پپ گواردیولا، استرلینگ ۱۰۴ گل زد و ۷۷ پاس گل داد. 

او با به ثمر رساندن ۳ گل و یک پاس نقش مهمی در رساندن تیم ملی انگلیس به فینال یورو ۲۰۲۰ ایفا کرد. 


۳- هری مگوایر 
هری مگوایر وقتی با مبلغ ۸۷ میلیون یورو به منچستریونایتد پیوست، منتقدان و کارشناسان مدعی شدند که منچستر یونایتد بیشتر از ارزش واقعی برای این بازیکن هزینه کرده است، زیرا این مبلغ بالاترین رقم برای جذب یک مدافع در تاریخ فوتبال بود. 

مگوایر در ۲ فصل حضورش در لسترسیتی به عنوان یک مدافع میانی خوب شناخته شد، اما افراد کمی فکر می‌کردند که او ارزش پولی که منچستریونایتد برای جذب او هزینه کرد را داشته باشد. هواداران منچستر یونایتد نیز نسبت به این موضوع که مگوایر به مرد شماره یک دفاع این تیم تبدیل خواهد شد اعتراض داشتند. با این حال، او توانست خود را به عنوان یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان تیم اوله گونار سولشر معرفی کند.

مگوایر در تمام دقایق فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ لیگ برتر برای منچستر یونایتد بازی کرد و در نخستین فصل خود با پیراهن منچستر یونایتد در ۵۵ بازی به میدان رفت. 

مگوایر بسیاری از مشکلات خط دفاعی منچستر یونایتد را در ۲ سال گذشته برطرف کرده است. مگوایر در حال حاضر کاپیتان منچستریونایتد است که بیانگر تاثیر فوق العاده او در طول ۲ سال حضورش در باشگاه است.
 

۴- لوئیس سوارز 
وقتی بارسلونا تابستان سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت سوارز را به خدمت بگیرد، نگرانی‌های زیادی درباره رفتار‌های داخل زمین این بازیکن وجود داشت. 

سوارز بدون شک یکی از بهترین بازیکنان قاره سبز در آن فصل بود و تقریبا به تنهایی لیورپول را در فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳ به قهرمانی در لیگ برتر رساند. او در ۳۷ بازی در لیگ برتر ۳۱ گل زد و ۱۷ پاس گل داد. در حالی که هیچ تردیدی در مورد توانایی‌های او وجود نداشت، خیلی‌ها درباره خلق و خوی او ابراز نگرانی کردند.

 نخستین بازی سوارز در بارسلونا ۳ ماه با تاخیر برگزار شد، زیرا او به دلیل گاز گرفتن جورجو کیه لینی در جام جهانی ۲۰۱۴ محروم شد.

این بازیکن ۳۴ ساله در سال ۲۰۱۳ و در آنفیلد، برانیسلاو ایوانوویچ، بازیکن چلسی را گاز گرفته بود. در حادثه شرم آور دیگری، سوارز به پاتریس اورا توهین نژادی کرد. 

با این حال لوئیس سوارز پس از انتقال ۸۲.۳ میلیون یورویی به بارسلونا رفتارش را اصلاح کرد و به یکی از بهترین بازیکنان بارسلونا تبدیل شد. مهاجم اروگوئه‌ای در دوران حضور خود در نیوکمپ ۱۹۵ گل به ثمر رساند و ۱۱۳ پاس گل داد.

 سوارز یک ضلع مثلث ترسناک MSN متشکل از مسی، نیمار و سوارز بود که توانست در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴، ۳ گانه را کسب کند.

سوارز اکنون در اتلتیکو مادرید حضور دارد. او فصل گذشته ۲۱ گل برای قرمز و سفیدپوشان مادریدی به ثمر رساند تا این تیم پس از ۷ سال قهرمانی در لالیگا را تجربه کند.
 

۵‌- کای هاورتز
کای هاورتز پس از ۴ فصل حضور موفق در بایرلورکوزن با قراردادی به مبلغ ۸۰ میلیون یورو به چلسی پیوست.

بازیکن آلمانی در ۱۵۰ بازی برای بایرلورکوزن به طور مستقیم در ۷۷ گل (۴۶ گل، ۳۱ پاس گل) نقش داشت و خودش را به عنوان یکی از با استعدادترین بازیکنان جوان اروپا معرفی کرد. با این حال او هنوز یک بازیکن ثابت نشده بود؛ بنابراین خیلی‌ها فکر می‌کردند که چلسی هزینه زیادی برای این بازیکن جوان پرداخت کرده است.

همچنین سوالاتی درباره توانایی هاورتز برای سازگاری با سختی‌های فوتبال انگلیسی مطرح شد. هاورتز مانند چلسی، شروع سختی را در رقابت‌های فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ پشت سر گذاشت، اما با بازی بیشتر در ترکیب آبی‌ها این بازیکن ۲۲ ساله اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرد و خیلی زود خود را زیر نظر توماس توخل به عنوان بازیکن ثابت چلسی معرفی کرد. کای هاورتز در پیروزی ۲-۰ چلسی مقابل رئال مادرید در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پاس گل اول را داد.

می‌توان گفت که هاورتز ثابت کرده کسانی که به او شک داشتند، اشتباه می‌کردند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *