پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲
امرالله صالح خبر داد؛

طالبان تلفن و برق ولایت پنجشیر را قطع کرد

شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 774978
معاون پیشین رئیس جمهور فراری افغانستان اعلام کرد که طالبان دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را به همراه تلفن و برق در دره پنجشیر قطع کرده‌اند.
طالبان تلفن و برق ولایت پنجشیر را قطع کرد
به گزارش جهان نيوز، «امرالله صالح»، از فرماندهان مخالفان سلطه طالبان در ولایت پنجشیر در حساب کاربری خود در فضای مجازی اعلام کرد: طالبان دسترسی به کمک‌های بشردوستانه را به دره پنجشیر قطع کرده‌اند.

صالح این عملکرد طالبان را براساس قوانین بین المللی، جنایت جنگی توصیف کرد و افزود: طالبان به پزشکان اجازه ورود دارو و آذوقه نمی‌دهند در حالی که هزاران خانواده از ظلم آن‌ها به پنجشیر پناه آورده‌اند.

معاون پیشین رئیس جمهور فراری افغانستان همچنین در این ارتباط اعلام کرد: در حال حاضر در پنجشیر خطوط تلفن کاملاً قطع است و سه روز می‌شود جریان برق را نیز قطع کرده‌اند.

امرالله صالح همچنین از جامعه جهانی و سازمان ملل خواست این اقدامات طالبان را محکوم کنند.

پیش تر نیز «احمد مسعود» فرمانده جبهه مقاومت ملی افغانستان در توئیتی شایعه سقوط پنجشیر و فرار خود را تکذیب کرد و آن را به رسانه‌های پاکستانی نسبت داد. وی در این پیام نوشت: «اخبار فتح پنجشیر در رسانه‌های پاکستانی دست به دست می‌شود و دروغ است. سقوط پنجشیر آخرین روز زندگی‌ام خواهد بود، ان شاء الله.»

منبع اسپوتنیک افغانستان نیز گزارش می‌دهد که نبردهای شدیدی در گردنه خاواک و در منطقه شوتول وجود دارد. طالبان هنوز وارد دره پنجشیر نشده‌اند. در شمال، در منطقه پاریان و در گردنه انجمن، وضعیت آرام است، صدای تیراندازی به گوش نمی‌رسد.
مرجع : مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نت چی ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
United States
تحریم و فشار حداکثری یعنی همین...!!! از استادشان آمریکا یاد گرفته اند!!!