جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۸
محمود کریمی:

اختلاف بین ایران و عراق، اختلاف میان امام رضا و امام حسین است

جمعه ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 774902
محمود کریمی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) می‌فرماید ملیت ما اسلام است، گفت: اگر به اینجا آمدیم، انگار به خانه خودمان آمدیم. اختلاف بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها، اختلاف میان امام رضا(ع) و امام حسین(ع) است. دشمنان به دنبال همین است.
اختلاف بین ایران و عراق، اختلاف میان امام رضا و امام حسین است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، محمود کریمی مداح اهل بیت(ع) شب گذشته پنجشنبه ۱۱ شهریورماه در آخرین شب عزاداری حسینیه داود العاشور بصره با حضور مداحان ایرانی طی سخنانی ضمن قدردانی از تلاش مسئولین این هیأت اظهارداشت: از تمام عزاداران خواستارم در این چند شب اگر اشتباه و بدخلقی از ما دیدند، حلال کنند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) می‌فرماید ملیت ما اسلام است، تصریح کرد: اگر به اینجا آمدیم، انگار به خانه خودمان آمدیم. اختلاف بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها، اختلاف میان امام رضا(ع) و امام حسین(ع) است. دشمنان به دنبال همین است. همه عالم دیده است که قدرت شیعه امیرالمومنین(ع) در اربعین دیده می‌شود.

کریمی با بیان اینکه من شما را بسیار دوست دارم، افزود: چه کسی می‌تواند، یکی را از جای دیگری بیاورد تا با یک زبان مشترک بخواند و همه هم بفهمند؟ این عشق به امام حسین(ع) است. امام حسین(ع) ما را دور هم جمع می‌کند. امام رضا(ع) هم می‌فرماید دور امام حسین(ع) جمع شوید.

این مداح اهل بیت(ع) گفت: هیأت شما، هیأتی شاخص در عراق است. تصاویرش را همه می‌بینند. جوان‌هایی را اینجا می‌بینم که مثل ابر بهار گریه می‌کنند. روز قیامت اگر حضرت زهرا(ع) بپرسند شما چه کاره هستید؟ نمی‌توان گفت من روضه‌خوان هستم مگر اینکه روضه بخوانید. یعنی اگر زمانی که روی منبر روضه خوانده می‌شود، شما هم با او همراهی کنید تا نام شما هم به عنوان روضه‌خوان نوشته شود.

وی با بیان اینکه در تهران، از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت حاضر در مراسم، شاید یک نفر حسین بگوید و درجه او از همه بالاتر شود، گفت: یک عالمی در مکاشفه امام حسین(ع) را زیارت کرد و از ایشان پرسید چه کسی از همه بهتر شما را صدا می‌زند؟ امام حسین(ع) فرمود پیرزنی است که در فلان روستا در سماوه، عصرها کنار برکه می‌آید. او غروب کنار آن برکه آمد. دید پیرزنی آمد که عقل کاملی هم نداشت، با چوبی در دست آمد و کنار آب نشست. او چوب را داخل آمد می‌زد و می‌گفت: حبیبی یا حسین.

کریمی با طرح یک سوال گفت: حضرت زهرا(س) زیر دِین امیرالمومنین(ع) ماند؟ ابدا. سوال کرد آیا مرا حلال کردی؟ چطور ممکن است زیر دِین ما بماند؟ جواب همه گریه‌هاتان را حضرت زهرا(س) خواهد داد.


این مداح اهل بیت(ع) همچنین در این مراسم نوحه‌ای با موضوع محور مقاومت خواند و عراق، ایران، سوریه، یمن و بحرین را ملت امام حسین معرفی کرد.

۳ شب مراسم حسینیه مرحوم حاج داوود العاشور در شهر ابوالخصیب (بصره) در شب‌های ۲۳، ۲۴ و ۲۵ ماه محرم (سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه) ۹ تا ۱۱ شهریور، با مرثیه‌خوانی محمود کریمی، سیدمجید بنی‌فاطمه و میثم مطیعی برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
این چه حرف بی معنی است؟؟؟
چرا نمی‌گویید اختلاف مدینه و کوفه؟....
Iran, Islamic Republic of
درود بر محمود کریمی و بنی فاطمه و مطیعی و همه ذاکران با اخلاص اهلبیت ع خدا یار و نگهدارشان باد و دشمنانشان کور باد
و سلام و درود خداوند بر ملت امام حسین ع
Czech Republic
⭕️ محتوای عربی مداحان اهل بیت مطیعی، کریمی و بنی_فاطمه در حسینیه_ابوالخصیب بصره فراتر از مداحی عرفی بود.جهت گیری هوشمندانه،محتوای وحدتگرا و آمیخته با سیاست و مقاومت و در یک کلمه پرهیز از هیات سکولار ویژگی آن بود.تصویری از تشیعی که ذاتا سیاسی است.قابل تقدیر و تشکر است
Iran, Islamic Republic of
.....
رضا
Iran, Islamic Republic of
حاج محمود آقای عزیز

اگر ملت ایران و عراق - خدای نخواسته - با هم اختلاف داشتند، این اختلاف بین امام رضا و امام حسین است؟؟!!!

چی میگی بزرگوار؟
Iran, Islamic Republic of
لطفن
به این برادران عراقی بفرمایید چند میلیارد دلار پول اب و برق بهمون پس بدن