جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
پکن:

چین شوروی نیست؛ آمریکا ذهنیتش را عوض کند

پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 774838
«کین گانگ» سفیر چین در آمریکا با انتقاد شدید از «ذهنیت جنگ سردی» سیاستمداران و مقام‌های واشنگتن، خواستار تغییر ذهنیت آنها شد و هشدار داد، چین اتحاد جماهیر شوروی نیست.
چین شوروی نیست؛ آمریکا ذهنیتش را عوض کند
به گزارش جهان نيوز، به دنبال شدت گرفتن مواضع ضد چینی مقام‌های مختلف دولت جو بایدن، سفیر پکن در واشنگتن از آمریکا خواست ذهنیت «جنگ سردی» خود را کنار بگذارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «کین گانگ» سفیر چین در آمریکا به شدت از مواضع و ذهنیت رهبران و تحلیلگران آمریکایی در قبال چین انتقاد کرد.

سفیر پکن در واشنگتن در مراسمی که توسط «کمیته ملی غیرانتفاعی روابط ایالات متحده و چین» برگزار شد، گفت: «سیاست تند دولت قبلی آمریکا در قبال چین به روابط ما آسیب جدی وارد کرده است و این وضعیت تغییر نکرده است».

این مقام ارشد پکن با اشاره به مواضع تند دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا تاکید کرد که دولت دموکرات جو بایدن تغییری ایجاد نکرده و همان مواضع را ادامه داده است.
کین گانگ در این مراسم که با حضور «هنری کیسینجر» وزیر خارجه اسبق آمریکا برگزار شد، گفت: «چین، اتحاد جماهیر شوروی نیست».

بنا بر گزارش اسپوتنیک، هنری کیسینجر در زمان عهده دار بودن مسئولیت وزارت خارجه آمریکا در زمان دولت «رذیچارد نیکسون» زمینه ساز عادی سازی روابط بین واشنگتن و پکن شده بود.

سفیر چین در آمریکا با برشمردن و توضیح فساد داخلی در اتحاد جماهیر شوروی و رقابت نظامی ناپایدار آن با بلوک غرب به رهبری آمریکا در زمان جنگ سرد، گفت: «فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به دست خودش صورت گرفت».

وی با بیان اینکه چین از تاریخ درس گرفته و راه متفاوتی را دنبال کرده است، اعلام کرد که با وجود فروپاشی فاجعه بار اتحاد چین و شوروی در دهه ۱۹۶۰، چین پیشرفت کرد و با غلبه بر قحطی و کمبود غذا، حالا دومین اقتصاد بزرگ جهان شد.

سفیر چین در آمریکا با انتقاد شدید از مواضع ضد چینی دولت آمریکا گفت: «امروز وقتی ایالات متحده تصمیم می‌گیرد از قدرت دولتی برای سرنگون کردن (شرکت) هوآوی استفاده کند، به قول بسیاری از چینی‌ها فقط می‌تواند نه فروپاشی هوآوی بلکه ظهور شرکت‌های بیشتری مانند هوآوی را انتظار داشته باشد».

به گفته او، چین «مایل است ارتباطات خود با ایالات متحده را بین بخش‌های امور خارجه، اقتصاد، امور مالی، اجرای قانون و ارتش تقویت کند و مکانیسم‌های گفتگو را بازسازی کند. این بدان منظور است که درک دقیقی از نیات مقاصد سیاست یکدیگر داشته باشیم، آنها را اداره کرده و تفاوت‌ها را به شیوه‌ای سازنده مدیریت کنیم».

دیپلمات ارشد پکن مستقر در واشنگتن در پایان افزود: «ملاقات‌های رده بالا بین مقامات آمریکایی و چینی با وجود روابط تیره همچنان ادامه دارد».
مرجع : فارس
برچسب ها: چین آمریکا روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
چین بلای جان زیاده خواهی واستعمارگری غرب بسرکردگی آمریکای تروریست