شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱
امیر صباحی‌فرد در نشست خبری:

پایگاه‌های دشمن را رصد می‌کنیم/ اهداف را از فاصله بالای ۲۰۰ کیلومتر منهدم می‌کنیم

چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 774761
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: تمام پایگاه‌های و حرکات دشمن را رصد می‌کنیم و از فاصله بالای ۲۰۰ کیلومتر می‌توانیم اهداف را منهدم کنیم.
اهداف را از فاصله ۲۰۰ کیلومتر منهدم می‌کنیم
به گزارش جهان نيوز، امیر علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت ۱۰ شهریور تاسیس پدافند هوایی در سازمان جهاد خودکفایی این نیرو برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: بعد از تشکیل نیروی هوایی توانستیم به دستاوردهای شگرفی دست پیدا کنیم ، به تجهیزاتی دست یافته‌ایم که امروز در لبه فناوری جهان هستیم.

وی ادامه داد: ایران در منطقه مقام اول در حوزه پدافند هوایی را دارد، درجهان نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن در حوزه پدافند هوایی داریم و این اقتدار و توانمندی موجب شده که دشمن در رفتارش تغییر ایجاد کند.

امیر صباحی فرد پدافند را خط مقدم مقابله با دشمن خواند و گفت: امروز پدافند هوایی به قدرتی دست یافته است که هیچ گونه نیازی به کشورهای دیگر ندارد. پدافند هوایی با سرعت در حال پیشرفت است و همه تجهیزات که در این نیرو به کار گرفته می‌شود صد درصد بومی است.

وی ادامه داد: ما دیگر در پدافند هوایی چیزی به عنوان ندیدن نداریم و با توان بالایی که در پدافند هوایی داریم تمام پایگاه‌های و حرکات دشمن را رصد می کنیم و از فاصله بالای ۲۰۰ کیلومتر می‌توانیم اهداف را منهدم کنیم.

صباحی فرد با بیان اینکه ۸۷ پروژه در چند روزه افتتاح شده است گفت: از امروز رادار بومی «مراقب» ماموریت خود را آغاز کرده و به رصد آسمان کشور می پردازد،  همچنین ۱۰ پروژه ورزشی و ۱۸ پروژه در حوزه محیط زیست،  ۳۵ پروژه عمرانی و زیر ساختی مهم مانند گاز رسانی و ... افتتاح کرده ایم ، ۶ پروژه نیز در بحث فرماندهی و کنترل افتتاح شده است .
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت : امروز ۶ پروژه و تجهیزات دفاعی پیشرفته افتتاح می‌شود که تنها چهار پروژه آن قابل رسانه‌ای شدن است.

وی پروژه البرز را یکی از افتخارات ایران دانست و گفت : رادار سه بعدی «آرایه فازی البرز» با هدف رهگیری و آشکارسازی اهداف هوایی برد بلند با سطح مقطع راداری پایین و پنهان کار تولید شده است.

«رادار البرز» ۳۰۰ هدف را به صورت همزمان ردگیری می‌کند
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: حداکثر بُرد راداری این سامانه ۴۵۰ کیلومتر بوده و قادر است اهداف در ارتفاع پَست را نیز شناسایی کند. «رادار البرز» همچنین قادر است ۳۰۰ هدف را به صورت همزمان ردگیری کند.

صباحی فرد «سامانه برهان» را سامانه ای برای مدیریت میدان نبرد دانست و گفت : برهان یک مرکز فرماندهی و کنترل تسلیحات در بُرد و ارتفاع کم به عنوان آخرین رده فرماندهی در دفاع نقطه‌ای شبکه فرماندهی و کنترل دفاع هوایی است.

هیمنه استکبار جهانی را با ساخت تجهیزات دفاعی شکستیم
وی ادامه داد: ما با ساخت این تجهیزات هیمنه استکبار جهانی را شکستیم ، «سامانه برهان» پس از دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات از کلیه منابع، آنها را برای تصمیم گیری در حداقل زمان ممکن در اختیار رده‌های بالای فرماندهی قرار می‌دهد تا تصمیمات لازم جهت اجرای ماموریت و انهدام هدف ابلاغ شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: «سامانه برهان» با قابلیت کشف وپردازش موثری که دارد امکان درگیری انهدام و فریب اهداف هوایی را میسر می‌سازد. همچنین با ترکیب داده‌های دریافتی از سامانه‌های الکترواپتیکی با داده‌های دریافتی از سامانه‌های راداری این اطلاعات را به سامانه‌های موشکی ارسال می‌کند.

قدرت مطلق پدافند هوایی عامل تغییر رفتار و ادبیات دشمنان است
صباحی‌فرد گفت: «سامانه برهان» علاوه بر توانایی فعالیت کشف هدف در حالت پسیو( غیرفعال) توانایی صدور دستور مقابله با اخلال الکترونیک را نیز دارد. پدافند هوایی در سطح منطقه امروز حرف اول را می‌زند و در سطح دنیا نیز حرف برای گفتن دارد. دشمنان ما این توانمندی‌ها را می‌دانند که همین دانستن سبب شده تا در ادبیات و رفتارشان تغییر ایجاد شود و این به خاطر قدرت مطلق پدافند هوایی است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: پدافند هوایی برابر فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی جزو اولویت اول نیروهای مسلح است و ایشان در حوزه اهمیت پدافند هوایی ۶۰۰ کلام نورانی را عنایت فرمودند.

وی افزود: ما کلمه می توانیم را به توانستیم تبدیل کردیم و علیرغم همه محدودیت‌ها و تهدیدها و تحریم‌های ظالمانه که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن برای ما ایجاد کردند، موفق شدیم. ما این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌ایم و ثمره آن امروز دستیابی به قدرت بالای پدافند هوایی در سطح منطقه شده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: پدافند هوایی روز به روز در حال توسعه است و با سرعت به جلو می‌رود و از تجهیزات صددرصد بومی در پدافند استفاده می‌کنیم؛ امروز در سطح پدافند هوایی کشور ما مسئله‌ای به نام ندیدن وجود ندارد و هر پرنده‌ای با هر نوع کاربردی را می‌توانیم کشف و شناسایی و در صورت صلاحدید منهدم کنیم.

وی تصریح کرد: از سامانه‌هایی برخورداریم که قادرند اهداف را در ارتفاع بالای ۲۰۰ کیلومتر منهدم کنند، با توان بالایی که در حوزه پدافند هوایی داریم تمام حرکات و سکنات دشمنان را در پایگاه‌ها و خانه‌های خودشان رصد  می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
با تمامی اخبار منفی این روزها پیشرفت در زمینه های نظامی امید بخش است...