جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

حمله طالبان به پنجشیر همزمان با خروج آمریکا از افغانستان

سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 774671
در حالی که شب گذشته آخرین هواپیمای آمریکایی از افغانستان خارج شد، برخی گزارش‌ها از حمله طالبان به پنجشیر از چندین جهت خبر داده‌اند. گفته می‌شود این درگیری‌ها که در آن 8 عضو طالبان کشته شده‌اند هنوز ادامه دارد.
حمله طالبان به پنجشیر همزمان با خروج آمریکا
به گزارش جهان نيوز، برخی رسانه‌ها به نقل از منابع نزدیک به احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت در پنجشیر گزارش داده‌اند که طالبان به این ولایت حمله کرده اما حملاتشان دفع شده است.

طلوع نیوز گزارش داده که نیروهای طالبان روز دوشنبه از چند جهت به پنجشیر حمله کرده‌اند اما نیروهای مقاومت حملات گروه طالبان را دفع و مهار کرده است. گفته شده که اکنون درگیری به صورت پراکنده در برخی نقاط جریان دارد.

یک عضو جبهه مقاومت مردمی در ولایت پنجشیر گفت که طالبان شب گذشته از غرب دهانه پنجشیر به این ولایت حمله کرده‌اند که توسط جبهه مقاومت مردمی پس زده شد. فهیم دشتی، عضو جبهه مقاومت مردمی گفته که در جریان درگیری‌های دستکم 8 عضو طالبان کشته شدند و چند تن دیگر آنان زخمی شدند.

پیش از این طالبان گفته بود که مسئله پنجشیر را با گفت‌وگو حل می‌کنند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که طالبان از ابتدای حضورش در کابل، اعلام کرد قصد دارد موضوع پنجشیر را با مذاکره و گفت‌وگو حل کند.

از سوی دیگر نیز «احمد مسعود» فرمانده جبهه مقاومت در پنجشیر و فرزند «احمدشاه مسعود» پیش از این گفته بود که اگر دولت فراگیر همه‌شمول در افغانستان بر سر کار بیاد حاضر است از خون پدرش بگذرد.

احمد مسعود در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفت که اگر طالبان دولتی فراگیر ایجاد و آزادی و برابری شهروندان را تأمین کند، او حاضر است فعالیت‌های خود علیه این گروه را متوقف نموده و از سیاست کنار برود.

رهبر جبهه مقاومت در گفت‌وگو با نشریه‌‌ فارین پالیسی گفت: «اگر طالبان قصد دارند قدرت را با همه به صورت برابر تقسیم و غیرمتمرکز کنند و تلاش‌های خود را برای برقراری عدالت، اعطای برابری و آزادی فردی و جنسیتی به همه مردم در افغانستان، متمرکز کنند، به سمت یک تشکیلاتی خواهیم رفت که مورد قبول همه باشد».

وی افزود: در غیراینصورت ما به مبارزه و مقاومت تا رسیدن به عدالت، برابری و آزادی ادامه خواهیم داد.

این تحرکات در حالی صورت گرفته که رسانه‌های بین‌المللی در نخستین دقایق بامداد سه‌شنبه گزارش دادند آخرین هواپیمای آمریکایی لحظاتی پیش فرودگاه کابل را ترک کرده تا افغانستان از نیروهای اشغالگر خارجی تخلیه شود.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پنجشیر مانند باتلاق شوروی در افغانستان با تلاق المان علیه شوروی در سیبر جنگ جهانی دوم ناپلئون علیه روسیه که همگی هلاک شدند برای طالبان هم پنجشیر همین است
Bulgaria
جنایات آمریکا در افغانستان درسی برای غرب پرستان