جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۸
تصمیم‌گیری در مورد قیمت خودرو؛ پس از شهریور

خودروسازان حق فروش با قیمت نامشخص را ندارند

دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 774564
رئیس شورای رقابت با بیان اینکه خودروسازان حق پیش فروش خودرو با قیمت نامشخص را ندارند، گفت: در مورد قیمت جدید خودروها پس از شهریورماه تصمیم‌گیری می‌شود.
خودروسازان حق فروش با قیمت نامشخص را ندارند
به گزارش جهان نيوز، رضا شیوا رئیس شورای رقابت در پاسخ به این سوال که  پس از پایان ۶ ماه از افزایش قیمت خودرو مجدد شاهد تغییر قیمت در کارخانه خواهیم بود یا خیر؟ گفت: ۶ ماه از آخرین افزایش قیمت خودرو در اردیبهشت ماه گذشته و در حال حاضر همان افزایش ۸ درصدی روی محصولات اعمال شده است و قیمت‌ها تا پایان شهریورماه تغییری نخواهد کرد.

وی گفت: شورای رقابت در پایان شهریورماه نامه‌ای تحت عنوان درخواست تورم بخشی به بانک مرکزی ارسال خواهد کرد.

شیوا با بیان اینکه شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو در آینده تصمیم گیری خواهد کرد، گفت: در حال حاضر زمان گرانی مجدد خودروها مشخص نیست. در پایان شهریور بانک مرکزی اطلاعات مربوط به تورم بخشی را جمع آوری می‌کند و آن را به شورا ارسال خواهد کرد. این پروسه زمانی احتمالا ۲ تا ۳ هفته زمان می برد و تغییر قیمت بعد از شهریور اعلام می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه‌ای که اخیرا شورای رقابت در مورد خودرو‌های پیش فروش شده داشته است، گفت: خودروسازان دیگر به هیچ دلیل نمی‌توانند خودرویی را که قیمت آن مشخص نشده باشد را پیش فروش کنند.

رئیس شورای رقابت در مورد ابلاغیه جدید این شورا در باره شرایط پیش فروش خودروسازان، گفت: در تاریخ ۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ شورای رقابت ابلاغیه‌ای منتشر کرد مبنی بر اینکه اگر خودروسازی بخواهد پیش فروش خودرو داشته باشد، باید قیمت آن خودرو مشخص باشد.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر قیمت خودرو ۱۰۰ میلیون تومان باشد و متقاضی ۵۰ میلیون تومان مبلغ علی الحساب پرداخت کرده باشد، این پیش پرداخت ۵۰ درصد سهم خودرو خواهد بود.

شیوا ادامه داد: اگر احتمالا در آینده تورمی شامل حال خودروها شود، فقط ۵۰ درصدی که مالک نیست را شامل می‌شود و ۵۰ درصد دیگر شامل تورم نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت گذاری خودرو‌های مونتاژی بر عهده شورای رقابت است یا خیر؟ گفت: بحث تعیین قیمت خودروهای مونتاژ فعلا بر عهده شورای رقابت نیست. تعداد و تولید شرکت‌های مونتاژ خودرو کم است و فعلا بحث قیمت گذاری برای آنها مطرح نیست. معمولا برای خودرو‌هایی دستور العمل صادر می‌کنیم که تولید انبوه دارند و مورد استقبال عامه مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای رئیسی کی میخواد این جناب رو بازنشسته کنه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
و این در حالی است که متاسفانه خودروسازان از سال 1397 تاکنون با مجوز، اجازه و دستور رئیس شورای رقابت قیمت خودرو را افزایش دادند...
Iran, Islamic Republic of
مجلس شورای اسلامی نیز کاری ازدستش برنمی آید؟!!!
Iran, Islamic Republic of
خودروهای ۳۰ تا ۵۰ میلیونی بازار متاسفانه ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیونی بازار شده است چرا؟
Iran, Islamic Republic of
قطعی برق بر تیراژ تولید اثرگذار است اما نباید با این بهانه تولید را کاهش داد زیرا در انبارهای شرکت‌های خودروسازی خودروهای مونتاژ شده بسیاری وجود دارد.
Iran, Islamic Republic of
حتی در دوره‌ای که خودروسازان با قطعی برق نیز روبه رو نبودند، وضعیت همانند اکنون بود که این موضوع دلیلی بر تایید نقش خودروسازان در نابسامانی بازار است.
Iran, Islamic Republic of
شورای رقابت مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر کرد + جزئیات
Iran, Islamic Republic of
......