جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

لوگوی شعار اربعین ۱۴۰۰ رونمایی شد +عکس

دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 774548
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به فرمایش‌های رهبر انقلاب که فرمودند «پیام امام حسین (ع)، پیام نجات است» شعار اربعین امسال انتخاب شد، گفت: راه نجات از استبداد قدرت‌های خارجی، سیره امام حسین (ع) و نهضت عاشورا است.
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در روزهای گذشته شعار اربعین ۱۴۰۰ «الحسین؛ سفینةالنجاة» اعلام و با توجه به اعزام نشدن زائران ایرانی به اربعین سال گذشته، با هماهنگی مسؤولان عراقی همان شعار سال گذشته برای اربعین امسال هم تعیین شد.
 

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با فارس با اشاره به رونمایی از لوگوی شعار اربعین ۱۴۰۰، اظهار داشت: این لوگو به همت هنرمندان و خانه طراحان انقلاب اسلامی بر اساس شعار امسال طراحی شده است.

وی با بیان اینکه برخلاف اینکه بسیاری مسیحیت را دین نجات بخش می‌دانند، دین اسلام با توجه به آموزه‌هایی که دارد، به معنای واقعی نجات دهنده است، افزود: دین اسلام بر پایه نجات و رهایی از ظلم است و پیام امام حسین (ع) هم نجات و آزادگی است. البته این نوع نجات فقط به معنای توسل نیست. با وجود اینکه ما به توسل تأکید داریم اما آن را کافی نمی‌دانیم. راه نجات از استبداد و قدرت‌های خارجی که به کشورهای اسلامی تجاوز کردند و درصدد حکمرانی بر آنها هستند، در راه و سیره امام حسین (ع) و نهضت عاشورا است. بر همین اساس، ما شعار امسال را «الحسین؛ سفینةالنجاة» انتخاب کردیم.
 

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین با اشاره به اینکه در نظر داریم شعار اربعین را دو سال یک بار تعیین کنیم، خاطر نشان کرد: شعار امسال برگرفته از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی است که فرمودند پیام امام حسین (ع)، پیام نجات است.بر همین اساس با توجه به فرمایشی مقام معظم رهبری که البته برگرفته از حدیث نبوی بود، شعار امسال هم «الحسین؛ سفینةالنجاة» انتخاب شد.

حجت‌الاسلام احمدی از تهیه پرچم و وسایل فرهنگی با شعار و لوگوی شعار امسال خبر داد و گفت: امیدواریم که دولت عراق هم با ورود زائران خارجی در ایام اربعین موافقت کند تا عاشقان حسینی امسال بتوانند با رعایت نکات بهداشتی در مسیر پیاده روی اربعین حضور یابند.

به گزارش فارس، هنوز وضعیت اربعین حسینی از سوی دولت عراق و ایران مشخص نیست. با این وجود، ایران برای حضور شایسته و با رعایت نکات بهداشتی در این حماسه عظیم در حال آمادگی است تا بتواند علاوه بر حضور در حماسه اربعین، به زائران اربعین حسینی نیز خدمت کند.
برچسب ها: اربعین عراق کربلا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *