جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رادیو اربعین به پیشواز صفر می‌رود

دوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۵
کد مطلب: 774534
مدیر رادیو اربعین با اشاره به تدارک این شبکه برای ایام صفر از آغاز به کار آن و جزئیات این شبکه رادیویی سخن گفت.
رادیو اربعین به پیشواز صفر می‌رود
به گزارش جهان نيوز، جواد تشکری مدیر رادیو اربعین درباره افتتاح این شبکه از هفته آینده و جزئیات آن به مهر بیان کرد: رادیو اربعین برای هفتمین سال متوالی از سه شنبه هفته آینده و شب اول صفر آغاز به کار می‌کند که از ساعت ۱۸ روز ۱۶ شهریور مصادف با ۲۹ محرم افتتاح می‌شود و فعالیت آن تا شام غریبان حضرت رضا (ع) در شب اول ربیع خواهد بود.

وی درباره فعالیت این شبکه رادیویی گفت: این فعالیت به صورت ۲۴ ساعته است و به پوشش اخبار و اطلاعات مرتبط با ایام اربعین می‌پردازد که از مهمترین آنها پوشش همایش پیاده روی اربعین است که خود مردم عراق دارند.

مدیر رادیو اربعین اضافه کرد: از طریق این شبکه ارتباط‌های مختلفی با نجف و کربلا برقرار می‌شود و علاوه بر استودیوی شماره یک در تهران، استودیویی در بین الحرمین داریم، گزارشگرانی هم اعزام می‌شوند که در طول مسیر پیاده روی اخبار و گزارش‌های خود را ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به فراخوان برای شعار اربعین امسال توضیح داد: رادیو اربعین امسال برای شعار سال ۱۴۰۰ فراخوان داده است تا مردم در انتخاب شعار مشارکت کنند، مولفه‌هایی هم در نظر گرفته شد تا مردم طبق مختصات مورد نظر شعار خود را ارائه کنند. از میان این شعارها، پنج شعار برگزیده خواهد شد و مردم تا ۱۰ شهریور فرصت دارند شعارهای خود را از طریق راه‌های ارتباطی اعلام شده بفرستند.

مدیر رادیو اربعین تصریح کرد: ما با فارسی زبان‌های منطقه هم همکاری داریم یعنی با هماهنگی رادیو ازبک، رادیو تاجیک و رادیو اردو، ازبک زبان‌ها، تاجیک‌ها و اردوزبان ها دعوت شدند تا با ما همراه شوند و حتی در بحث شعار همکاری کنند. ما می‌دانستیم که مردم فارسی زبان منطقه در سال‌های پیش از طرق مختلف شنونده رادیو اربعین بوده‌اند و امسال با هماهنگی با معاونت برون مرزی از این رادیوها بهره گرفته شد تا فراخوان از طریق این رادیوها هم منتشر شود.

تشکری با اشاره به یک رویکرد ویژه در رادیو اربعین از معرفی شهدای کربلا و همچنین شهدای انقلاب گفت و تصریح کرد: از لحظه آغاز رادیو اربعین رویکردی در نظر گرفته شده است که بنا داریم هر یک ساعت یکی از شهدای کربلا و انقلاب را معرفی کنیم. بر این اساس با شروع رسمی رادیو اربعین تا ۷۲ ساعت اولیه هر یک ساعت به مدت ۲ دقیقه شهدای کربلا معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: پس از آن هم طی ۷۲۰ ساعت فعالیت رادیو اربعین هر یک ساعت یکی از شهدای انقلاب و دفاع مقدس در همین زمان ۲ دقیقه معرفی می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *