پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

خطوط ۶ و ۷ مترو تهران چه زمانی تکمیل می‌شوند؟

شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 774366
مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: امکان تکمیل خطوط 6 و7 تا پایان سال 1401 وجود دارد.
خطوط ۶ و ۷ مترو تهران چه زمانی تکمیل می‌شوند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره تکمیل خط ۶ و ۷ مترو گفت: در حال حاضر قطارهای مترو با تردد در 245 کیلومتر مسیر خطوط احداث شده شبکه مترو پایتخت و نیز مسافرگیری در 139 ایستگاه،‌ مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند. تکمیل شبکه موجود مشتمل برخطوط یک تا هفت، نیازمند افتتاح 36 ایستگاه دیگر است تا طول مسیر بهره برداری از تونل هاب ساخته شده به 298 کیلومتر برسد.

وی افزود: علاوه بر این، مبحث مهم احداث و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های مترو، ساخت پست های برق باقی مانده و نیز تکمیل نواقص برخی ایستگاه های در حال بهره برداری را پیش رو داریم که لازمه تحقق تمام آنچه گفته شد، تأمین مبلغی در حدود 35 هزار میلیارد تومان است. اما بدون در نظرگرفتن فرآیند ساخت پایانه و پارکینگ هایچی مورد نیاز خطوط و همچنین پست های برق، اگر بتوان امسال و سال آینده بین 12 تا 15 هزار میلیارد تومان بودجه به شبکه متروی تهران تزریق کرد، امکان تکمیل 36 ایستگاه به لحاظ عملیات ساختمانی و نصب تجهیزات لازم برای بهره برداری اولیه آنها تا پایان سال 1401 وجود خواهد داشت.

امام در ادامه افزود : البته در کنار توسعه سخت افزاری ساختار شبکه مترو تهران ، باید حدود 1500 واگن نیز به ناوگان حمل ونقل ریلی پایتخت افزوده شود تا بتوان سرفاصله حرکتی قطارها در تمام خطوط موجود را به 2 دقیقه رساند‌؛ این امر نیز نیازمند 40 هزار میلیارد تومان بودجه است که تأمین آن حسب ضوابط و قوانین، عمدتا باید توسط دولت صورت پذیرد.

مدیر عامل شرکت متروی تهران در پایان گفت: به منظور تکمیل خطوط هفتگانه موجود ، یک فرآیند منظم و مطمئن برای تأمین منابع مالی مورد نیاز لازم است که درصورت تحقق این امر، می توان تا پایان سال 1401شاهد بهره برداری از تمام ایستگاه‌های باقی مانده خطوط 6 و 7 بود و البته به موازات این دورنمای کوتاه مدت، حتماً‌ باید نگاه بلند مدت به اهداف توسعه ای طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت داشت و تأمین ناوگان حمل و نقلی را نیز مؤکداً مدنظر قرار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *