جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

طالبی را با چه غذا‌هایی نباید خورد؟

شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 774301
متخصصان می‌گویند مصرف برخی غذا‌ها با طالبی باعث بروز برخی مشکلات مانند ناراحتی معده می‌شود.
طالبی را با چه غذا‌هایی نباید خورد؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، آنا بلووسوا متخصص تغذیه روسی اعلام کرد که کدام غذا‌ها و نوشیدنی‌ها را می‌توان و نباید با طالبی خورد.

بلووسوا تأکید کرد که برخی از متخصصان معتقدند این میوه که برای بیماری‌های کبدی مفید است، نباید با هیچ غذایی ترکیب شود. با این حال، غذا‌هایی سنتی در کشور‌های مختلف وجود دارد که می‌توان آن را با طالبی خورد.

او گفت: در کشور‌های مدیترانه، به ویژه در نواحی ساحلی، غذایی سنتی به نام سالاد هندوانه وجود دارد. به گونه‌ای که طالبی خرد شده وژامبون پارما یا جامون، پیاز و گاهی اوقات آووکادو مخلوط می‌شود. این غذا که در آسیای میانه رایج است پس از ناهار میل می‌شود.

به نظر این پزشک روس، طالبی را می‌توان با انواع محصولات ترکیب کرد. تنها مورد استثنا سبزیجات تازه است.

بلوسووا هشدار داد: شما فقط نباید طالبی را همراه با مقدار زیادی سبزیجات تازه ترکیب کنید، زیرا این کار به طور بالقوه می‌تواند باعث ناراحتی معده شود.

هنگام انتخاب غذای همراه طالبی، بهتر است چای داغ را انتخاب کنید. آب سرد برای این میوه مناسب نیست.

او گفت: مقدار زیادی آب سرد در کنار طالبی می‌تواند باعث اسهال شود؛ شما می‌توانید طالبی را با مقدار کمی چای داغ سبز یا سیاه مصرف کنید.

این متخصص نوشیدن شیر‌های تخمیر شده با طالبی را توصیه نمی‌کند. او توضیح داد که این بدان معنا نیست که اگر فرد صبح کفیر بنوشد، نمی‌تواند یک تکه طالبی را عصر بخورد.

طالبی نباید به مدت طولانی در یخچال نگهداری شود. فقط دو تا چهار روز قابل نگهداری است؛ همچنین نباید در کیسه‌های پلاستیکی مواد غذایی نگهداری شود، بلکه در فویل آلومینیومی پیچیده شود.

او توصیه می‌کند: اگر هنگام خرید طالبی لکه‌های تیره‌ای را روی آن مشاهده کردیم، آن را نمی‌گیریم؛ همچنین اگر آن را فشار دادیم و فرو رفت نباید خریداری کرد.
برچسب ها: طالبی میوه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *