جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
پنجعلی:

در حوزه مربیگری خودکفا هستیم و نیازی به مربی خارجی نداریم/ فوتبال ما دست دلال‌ها افتاده

پنجشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب: 774168
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: ما مربیان با استعداد و رزومه‌دار زیادی داریم که می‌توانند در مربیگری بهترین باشند و نیازی به مربی خارجی نداریم.
در حوزه مربیگری خودکفا هستیم و نیازی به مربی خارجی نداریم/ فوتبال ما دست دلال‌ها افتاده
گروه ورزش جهان نيوز: محمد پنجعلی در گفت‌وگو با میزان، در رابطه با وضعیت نقل و انتقالات اخیر پرسپولیس اظهار داشت: رفتن بازیکنان از یک تیم‌ در تیم‌های و لیگ‌های دنیا وجود دارد، مهم این است بتوان یک جایگزین مناسب برای بازیکن پیدا کرد. باشگاه باید سعی کند تا آنجا که می‌تواند بازیکنان خود را حفظ کند. اما گاهی اوقات کاری نمی‌توان کرد مشکل اصلی ما این است که فوتبال کشورمان آماتور و وابسته به دولت است.

وی در ادامه گفت: شخصا به گل‌محمدی و کادر فنی وی اعتقاد دارم. او نشان داده که همیشه انتخاب‌های خوبی می‌کند. سال گذشته هم بازیکنان جدید به پرسپولیس پیوستند که ما خیلی از آنها شناختی نداشتیم، اما بعدها به تیم ملی هم دعوت شدند.
پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به اینکه تیم‌های پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور تیم‌های بزرگی هستند که مردم راحت می‌توانند بدون کمک دولت آن را اداره کنند عنوان کرد: ما هم باید مانند سایر کشورها به فوتبالمان نگاه صنعتی داشته باشیم و از این راه درآمدزایی کنیم. فوتبال در همه جای دنیا یک صنعت و تجارت است که به واسطه تبلیغات، ترانسفر بازیکنان و البسه درآمد دارد.

پنجعلی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت و تفکر با برنامه‌ریزی در فوتبال اصلاح شود و اهل فن در رأس کار قرار گیرند گفت: در بعضی از تیم‌ها می‌بینیم مربی که دو تیم را اوت کرده برای یک تیم انتخاب می‌شود؛ مربی اگر خوب است نگه دارید و اگر بد است چرا استخدامش می‌کنند؟

وی افزود: ما به راحتی از مربیان خود می‌گذریم. ما با کی‌روش به عراق باختیم! در حالی‌که بازیکنان با استعدادی داریم و در خارج از کشور و در لیگ‌های خارجی به خوبی می‌درخشند، اما در زمینه مربیگری استعداد نداریم؟ در ایران مربیگری نمی‌تواننند بکنند؟ درست است که یکسری از مهارت‌ها در مربیگری اکتسابی است، اما ۸۰ درصد آن به استعداد فرد بستگی دارد. یحیی گل‌محمدی نشان داده که شناخت لازم و کافی از فوتبال دارد و استعداد هم دارد. من به جرأت می‌گویم که ما در ایران نیازی به مربی خارجی نداریم.

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: متاسفانه فوتبال ما به طور کل دست دلال‌ها افتاده و همین موضوع باعث شده در فوتبال نسبت به سایر کشور ها عقب بمانیم. ما باید پیشکسوتان فوتبال و بزرگانی مثل علی دایی و علی کریمی را در فوتبالمان حفظ کنیم نه این که خانه‌نشین باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *