جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

رایزنی ضدایرانی وزیر دفاع آمریکا و نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی

پنجشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 774124
نخست‌وزیر اسرائیل و وزیر دفاع آمریکا طی دیدار در پنتاگون درباره پاره‌ای از مسائل از جمله برنامه هسته‌ای ایران، همکاری‌های امنیتی واشنگتن-تل‌آویو و همچنین حفظ برتری نظامی تل‌آویو در منطقه صحبت کردند.
وزیر دفاع آمریکا: متعهد به امنیت اسرائیل هستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده با «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده دیدار کرد.

طبق بیانیه پنتاگون، آستین در دیدار خود با نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کرد.

بر این اساس، وزیر دفاع آمریکا و بنت در مورد آنچه که «تهدیدهای برنامه هسته‌ای ایران و حمایت از تروریسم و ‌تجاوز دریایی» ادعا شد، بحث و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه آمده است: «آستین و بنت توافق کردند در زمینه پدافند هوایی و موشکی و مقابله با سیستم‌های هواپیماهای بدون سرنشین همکاری کنند. آستین همچنین بر تعهد ایالات متحده برای دستیابی به ثبات گسترده‌تر در خاورمیانه تاکید کرد».

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار گفت: «مجموعه‌ای از مسائل منطقه‌ای، دیپلماتیک و امنیتی، به ویژه راه‌های جلوگیری از تجاوز منطقه‌ای ایران و پیشرفت برنامه هسته‌ای آن مورد بحث قرار گرفت».

بر این اساس، بنت از آستین برای همکاری نزدیک اسرائیل و آمریکا در حوزه امنیتی تشکر و تاکید کرد که در کنار اتحاد استراتژیک بین واشنگتن و تل‌آویو، این رژیم بر حق خود برای حفظ برتری امنیتی در خاورمیانه پافشاری می‌کند و به انجام همه اقدامات لازم در این زمینه ادامه خواهد داد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین در دیدار با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفت: «اسرائیل هیچ متحدی قابل اعتمادتر از آمریکا ندارد».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *