پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آغوش باز دبی و ابوظبی برای پولداران فراری/کدام سیاستمداران به امارات متحده گریخته‌اند؟

سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب: 773904
در این گزارش با سیاستمدارانی که به ابوظبی گریخته‌اند آشنا خواهید شد.
آغوش باز دبی و ابوظبی برای پولداران فراری
به گزارش جهان نيوز، کشور شیخ‌نشین امارات چند سالی است مامن شخصیت‌های سیاسی و اقتصادی تحت تعقیب قضایی در جهان و بهشت جانیان مشهور و سیاستمداران فاسد اما پولدار شده که آخرین آن‌ها اشرف غنی رئیس‌جمهور فراری افغانستان است.

امارات متحده عربی که متشکل از دبی، ابوظبی و پنج شیخ نشین دیگر است از رهبران رسوا شده استقبال می‌کند، به ویژه آن‌هایی که انبوهی پول نقد با خود آورده یا می‌توانند در دنیای سیاست برای آن‌ها مفید باشند. به جز اشرف غنی سیاستمداران دیگری هم به این کشور گریخته اند که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.

۱- پرویز مشرف
«پرویز مشرف»، نخست وزیر سابق پاکستان که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ این کشور را رهبری کرد، با اتهام خیانت به کشورش مواجه شد و در سال ۲۰۱۶ به بهانه معالجه از پاکستان به دبی فرار کرد و از آن زمان تا کنون مشغول زندگی راحتی در یک آپارتمان ۱.۶ میلیون دلاری در برج ۶ ساوث ریج دبی است.

۲- تاکسین شیناواترا
یکی دیگر از سیاستمدار‌هایی که به دبی گریخته «تاکسین شیناواترا» نخست وزیر اسبق تایلند است. تاکسین که یک میلیاردر حوزه مخابرات است در سال ۲۰۰۸ به دلیل اتهامات فساد برکنار شد. او اول به لندن فرار کرد و بعدا راهی دبی شد. طبق گزارش نیویورک تایمز تاکسین از آن زمان به بعد به یک عمارت کاخ مانند در دبی نقل مکان کرده است. البته خواهر کوچک تامسین به نام یینگلاک شیناواترا هم سال ۲۰۱۷ از تایلند گریخت و شهروند صربستان شد.

۳- خوآن کارلوس
پادشاه سابق اسپانیا، «خوآن کارلوس» هم دیگر سیاستمداری است که در سال ۲۰۱۴ مجبور به کناره گیری شد. او بعد از آن که با معشوقه طولانی مدتش به شکار در بوتسوانا در دوره بحران اقتصادی اسپانیا رفت، مجبور به کناره گیری شد و در سال ۲۰۲۰ وقتی با چندین اتهام فساد از جمله اتهام پذیرفتن یک هدیه ۱۰۰ میلیون دلاری از ملک عبدا... پادشاه درگذشته عربستان مواجه شد کلا از وطنش فرار کرد و به دبی گریخت.

۴- محمد دحلان
رئیس امنیتی سابق فتح و دشمن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم در سال ۲۰۱۱ با خلاصی پیدا کردن از یک مجازات حبس به ابوظبی رفت و در آن جا به سرعت به عنوان مشاور ولیعهد بن زاید استخدام شد. محمد دحلان اکنون در یک عمارت ساحلی در ابوظبی زندگی می‌کند و در سال ۲۰۱۵ شهروندی صربستان را به دست آورد.

۵- احمد علی عبدا... صالح
احمد علی عبدا... صالح پسر بزرگ علی عبدا... صالح، رهبر پرسابقه یمن که سال ۲۰۱۷ ترور شد هم سال‌ها به دلیل حمایت از حوثی‌های یمن تحت بازداشت خانگی در ابوظبی زندگی کرد.

بیشتر بخوانید:
پول غارت شده مردم ایران صرف بی‌بندوباری این دختر می‌شود +تصاویر
مرجع : ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *