جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲

آمادگی مسکو برای فروش تجهیزات نظامی به همسایگان/ تحولات افغانستان روسیه را وادار به حراج سلاح‌های خود کرد!

سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 773891
معاون نخست وزیر روسیه درباره آمادگی این کشور برای فروش تجهیزات نظامی گفت: با توجه به تحولات افغانستان می‌توانیم به کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی و همسایگان سلاح‌هایی با بهای مناسب ارائه دهیم.
تحولات افغانستان روسیه را وادار به حراج سلاح‌ کرد!
به گزارش جهان نيوز، یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه در حاشیه برگزاری یک مجمع بین المللی نظامی با حضور در جمع خبرنگاران به تحولات اخیر افغانستان اشاره کرد و گفت: مسکو این آمادگی را دارد که به کشور‌های عضو سازمان پیمان امنیت جمعی و همسایگان سلاح‌هایی با بهای مناسب ارائه دهد.

وی به آمادگی برای تجهیز نظامی همسایگان روسیه اشاره کرد و گفت: روسیه تمامی تلاش خود را بمنظور افزایش امنیت مرز‌های جنوبی انجام خواهد داد.

از سوی دیگر، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این راستا اعلام کرده است که، مسکو این آمادگی را دارد تا از توانایی‌های پایگاه نظامی خود که در خاک تاجیکستان مستقر هستند بمنظورمحافظت از متحدان خود و در ارتباط با اوضاع افغانستان استفاده کند.

این درحالی است که، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، با اشاره به وضعیت و تحولات افغانستان و همچنین مناقشه احتمالی بین طالبان و مقاومت پنجشیر اعلام کرده است که، روسیه در مناقشه بین گروه طالبان و مقاومت منطقه پنجشیر دخالت نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه روسیه قصد ندارد تا درباره وضعیت افغانستان دخالت کند، گفت: با توجه به وضعیت استان پنجشیر، احتمال آغاز جنگ داخلی جدید در افغانستان وجود دارد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
بدو که حراجش کردیم....
Iran, Islamic Republic of
جالبه روسیه هم ازتوبره میخوره هم از اخور
به طالبان سلاح داد حالا بر ای مقابله با او به قیمت مناسب می فروشد