جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۷

اقامت لاکچری یکی از فرماندهان سپاه در خارج +عکس و فیلم

سه شنبه ۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب: 773881
با اذان صبح از خواب بیدار شدیم. دیدیم بابا سهم حصیر و پتوی خودش را روی ما انداخته و خودش تا صبح کنار آتشی که روشن کرده بود بیدار مانده است. تازه فهمیدم چرا با بارش آن باران شدید خیس نشدم. من و سارا از این کار پدر تعجب کردیم و دقایقی در آغوش گرمش آرام آرام گریه کردیم.
اقامت لاکچری یکی از فرماندهان سپاه در خارج +عکس و فیلم
گروه فرهنگی جهان نيوز: اربعین سال ۱۳۹۳ دو روزی بود که مسیر نجف به کربلا را همراه خانواده و پدر در راه بودیم. بابا حسینم غیر از اینکه مواظب ما بود، مسئولیت رفت و آمد چند خانمی را که به تنهایی آمده بودند بر عهده گرفته بود. یک روز در عمود ۵۴۲ نجف - کربلا با همه قرار گذاشت غروب آنجا جمع شوند. حدود ساعت ۶ عصر، هنوز تعدادی از خانم ها نرسیده بودند. او چند بار ما را کنار عمود تنها گذاشت و چندین عمود به عقب برگشت و تعدادی از خانم ها را پیدا کرد و با خود آورد.

یادم نیست چند مرتبه این کار را انجام داد تا همه را جمع کرد. بعد هم با مشقت فراوان همه آن ها را داخل تکیه ها و چادرها جا داد. اما دیگر برای من و خواهر کوچکم، سارا، جایی برای خوابیدن پیدا نکرد. هوا تاریک شده بود. کنار جاده حصیر کهنه‌ای افتاده بود. سه نفری به سختی خودمان را روی حصیر جا دادیم. هر چه به انتهای شب نزدیک تر می‌شدیم هوا سردتر می‌شد. ناگاه باران شدیدی گرفت. صدای باران را می‌شنیدم، ولی چون خیلی خسته بودم توان بلند شدن نداشتم و عجیب‌تر از آن اینکه احساس خیسی هم نمی‌کردم. گاهی دستی به سویم می‌آمد و روسری کنار رفته‌ام را به سوی صورتم می‌کشید یا پتوی رویم را جابه جا می‌کرد.


با اذان صبح از خواب بیدار شدیم. دیدیم بابا سهم حصیر و پتوی خودش را روی ما انداخته و خودش تا صبح کنار آتشی که روشن کرده بود بیدار مانده است. تازه فهمیدم  چرا با بارش آن باران شدید خیس نشدم. من و سارا از این کار پدر تعجب کردیم و دقایقی در آغوش گرمش آرام آرام گریه کردیم و از خدا خواستیم که هیچ وقت سایه پدر از سر ما کوتاه نکند.

خاطره‌ای از زهرا همدانی
برگرفته از کتاب «ساعت شانزده به وقت حلب»؛ روایت هایی از زندگانی شهید حسین همدانی

 

بیشتر بخوانید:
دو شهید خاص که باید روز تاسوعا از آنها یاد کرد
ماشین تشریفات فرمانده مشهور سپاه چه بود؟
دو خاطره برای اندکی خجالت +تصاویر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Denmark
خدا مقام شهید همدانی عزیز را متعالی فرماید و به خانواده ایشان اجر شهدا را نصیب فرمائید .
Iran, Islamic Republic of
رحمت الله علیه
ارادت خاصی به این شهید عزیز داشته و دارم
شفیع ما باشه ایشالا
مهدی
Moldova, Republic of
خدا لطف کند و ما را با شهید همدانی و امثال ایشان محشور کند و شفاعت ایشان نصیب ما شود و لیاقت شهادت نصیب ما هم بکند(و چه سخت است لیاقت شهادت یافتن)
Iran, Islamic Republic of
خب كه چى ؟! مگه چند تا از اين فرمانده هان عزیز داريم ؟! .
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد حاج حسن همداني لايق شهادت بود و به عشقش رسید. خوش به حالش
لیلا
Iran, Islamic Republic of
با شنیدن خاطرات فرماندهان شهید حرم دل آدم آتیش می گیرد خداوند با اولیا الله محشورشان کند آن شاالله
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
شهدا الحق و الانصاف در زندگي هم شهيدانه زندگي كرده اند كه به مقام شهادت رسيده اند روحيه اي با ايثار ، گذشت ، مهرباني و پركاري براي خدا اگر زندگيه اينها با شهادت به پايان نميرسيد جاي تعجب بود