سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

وب سایت‌های رسمی طالبان به دلایل نامشخص از اینترنت حذف شدند

شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 773608
تمامی سایت‌های طالبان که حداقل به پنج زبان فعالیت می‌کردند از اواخر روز جمعه آفلاین شدند.
حذف وب سایت‌های رسمی طالبان از اینترنت
به گزارش جهان نيوز، وب سایت‌های رسمی طالبان که پیام‌های این گروه را به شهروندان افغان می‌رساندند، دیروز جمعه از اینترنت ناپدید شدند. این سایت‌ها حداقل به پنج زبان از جمله پشتو، اردو، عربی، انگلیسی و دری فعالیت می‌کردند که علیرغم محافظت توسط یک شرکت زیرساخت و امنیت وب آمریکایی، از اینترنت حذف شدند.

سخنگوی این شرکت آمریکایی زیرساخت و امنیت وب که تامین امنیت این سایت‌ها را به عهده داشت، دلیل حذف ناگهانی سایت‌های طالبان را فاش نکرد. این اختلال برای اولین بار توسط واشنگتن پست گزارش شد.

پیشتر، فیس بوک تعدادی از حساب‌های طالبان را به دلیل مغایرت با سیاست‌های این شرکت ممنوع کرده بود. شرکت فیس بوک سرویس پیام‌های رمزگذاری شده فیس بوک و واتس اپ گروه‌های مرتبط با طالبان را نیز حذف کرد.

دانیل مایستر، سخنگوی واتس اپ به آسوشیتدپرس گفت که موظف است به قوانین آمریکا پایبند باشد. این قوانین شامل ممنوعیت حساب‌هایی است که به نظر می‌رسد خود را به عنوان حساب‌های رسمی طالبان نشان می‌دهند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، فیس بوک را به نقض "حق آزادی بیان" این گروه متهم کرد. وی در گفتگو با خبرنگاران در پایتخت افغانستان، با انتقاد از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک گفت: "افرادی که ادعا می‌کنند مروج آزادی بیان هستند پس از به دست گرفتن قدرت توسط طالبان در افغانستان، حساب‌های کاربری مرتبط با آن را حذف کردند.
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *