جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

انتقاد ترامپ از بایدن درباره افغانستان

جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب: 773478
رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای گفت دولت جدید و فرماندهان هشیار آمریکایی مراحل خروج از افغانستان را برعکس انجام داده‌اند.
انتقاد ترامپ از بایدن درباره افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس،«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا روز جمعه به مطرح شدن احتمال بمباران تجهیزات آمریکایی در افغانستان واکنش نشان داد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، ترامپ در بیانیه‌ای توصیه کرد: «اول شهروندان آمریکایی را خارج می‌کنید، بعد تمام تجهیزات نظامی را خارج می‌کنید، بعد پایگاه‌ها را بمباران می‌کنید و به آهن قراضه تبدیل می‌کنید و بعد از آن نیروهای نظامی را خارج می‌کنید. نباید این کارها را مانند بایدن و ژنرال‌های هشیار ما برعکس انجام دهید».

رئیس جمهور سابق آمریکا با کنایه به اظهارات مقامات دولت بایدن نوشت: «بدون هرج‌ومرج، بدون تلفات، آن‌ها حتی متوجه نخواهند شد که ما رفته‌ایم!»

دولت ترامپ (در صورت انتخاب مجدد) در نظر داشت ماه آوریل نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کند اما دولت بایدن این تصمیم را به سالگرد حملات یازده سپتامبر موکول کرد.

با این حال پس از شروع تدریجی خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، پیشروی‌های سریع طالبان موجب شد این فرایند به شکلی نامنظم و سراسیمه ادامه پیدا کند.

در حال حاضر با تصرف پایتخت افغانستان توسط نیروهای طالبان، برخی رسانه‌ها گزارش کرده‌اند که شماری از شهروندان آمریکایی در کابل گیر افتاده‌اند و گفته می‌شود قادر نیستند خود را به فرودگاه کابل برسانند.

روز گذشته (پنجشنبه) خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت احتمالاً بیش از دو هزار خودروی زرهی و چهل وسیله پروازی از جمله بالگردهای بلک هاوک آمریکایی به تصرف طالبان درآمده‌اند.

رویترز در این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی نوشت، یکی از گزینه‌های آمریکا در این زمینه، بمباران هوایی تجهیزات بزرگ‌تر از جمله بالگردها است اما این نگرانی وجود دارد که چنین کاری در حالی که آمریکا مشغول تخلیه افراد است، موجب برانگیختن خشم طالبان شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....