جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

عادی انگاری کرونا چگونه شکل می‌گیرد؟

جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب: 773439
یک روانشناس اجتماعی، در ارتباط با غلبه بر رفتارهایی که منجر به عادی انگاری کرونا می شود، توضیحاتی ارائه داد.
عادی انگاری کرونا چگونه شکل می‌گیرد؟
به گزارش جهان نيوز، احسان قیصری روانشناس اجتماعی در گفتگو با شبکه خبر سیما، گفت: آگاهی و اطلاع، استرس را در مقابل بیماری کم می‌کند و در مقابل نا آگاهی‌ها استرس زا هستند.

وی افزود: استرس هیچ اثر مثبتی روی بیماری ندارد؛ وقتی افراد، درگیر بیماری می‌شوند باید بدون دلهره و استرس روند بیماری را با مصرف دارو و رعایت پروتکل‌ها طی کنند.

قیصری گفت: عادی انگاری‌ها جنبه روحی روانی دارد؛ با وجود این همه فوتی، چرا برخی خانواده‌ها به این باور که باید رعایت کنند، نمی‌رسند.

وی افزود: برخی تصور می‌کنند که ویروس شیء قابل مشاهده است؛ در صورتی که اینگونه نیست کل ویروس شایع در جهان چند گرم نیست و به ورزشکار بودن و سالم بودن افراد هم مربوط نیست، بلکه خطر جدی است.

قیصری گفت: باید به دیگران همراهی عمومی و جمعی را نشان دهیم.

این روانشناس اجتماعی افزود: برخی افراد به دلایل تربیتی و محیطی هنجار شکن هستند.

برخی به اجتماع احترام نمی‌گذارند و حاکمیت مجبور است با این افراد با قوه قهریه برخورد کند.

قیصری گفت: معمولاً افراد فرهیخته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند این نشان می‌دهد که سواد علمی و اجتماعی در رعایت حقوق دیگران مؤثر است.

این روانشناس اجتماعی افزود: در جمع آشنا با نگاه روانی مثبت رعایت پروتکل‌ها کمتر شده و همین نگاه روند بیماری را بیشتر کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با بر پایی مجالس در هم تنیده